בן לאדן בקלטת חדשה: קורא למוסלמים להילחם באסונות הטבע

קורא להקים גוף איסלמי מאוחד שידאג לסיוע הומניטרי לתושבי פקיסטן, שנפגעו קשות בחודש האחרון מהשיטפונות הכבדים במדינה

לראשונה מזה חצי שנה שב להישמע קולו של הטרוריסט מספר אחת: בקלטת שמע חדשה קורא מנהיג ארגון אל-קאעידה אוסמה בן לאדן להקים גוף איסלמי מאוחד שידאג לסיוע הומניטרי לתושבי פקיסטן, אלו שנפגעו קשות בחודש האחרון מהשיטפונות הכבדים במדינה.

בקלטת שפורסמה בפורומים ואתרי אינטרנט המזוהים עם הארגון, נשמע בן לאדן לראשונה מאז קלטת השמע האחרונה שפרסם לפני יותר משישה חודשים. "אני קורא לכל האומה המוסלמית להעניק סיוע לקורבנות השיטפונות בפקיסטן", אמר בן לאדן. "כל מי שיש לו לב מלא רחמים צריך לפעול ברצינות ובמהרה על מנת לסייע לאחיו המוסלמים בפקיסטן".

שלא כהרגלו, לא הזכיר בן לאדן את ארצות הברית וישראל במפורש בקלטת. "הנזקים בפקיסטן כבדים", אמר. "כל מי שיכול לסייע למוסלמים בפקיסטן, עליו לחשוב על מיליוני הילדים שם".

"יש הרבה נפגעים משינוי האקלים, הרבה יותר מאשר קורבנות המלחמה", טוען בן לאדן בתחילת הקלטת. "מדינות משקיעות בצבא למעלה ממאה מיליון יורו, אבל זה לא משפיע על סוגיית פלסטין. לעומת זאת, דווקא מאמצי הסיוע לא זוכים להרבה תמיכה", האשים המנהיג המוסלמי.

לקראת סופה של הקלטת, מתייחס בן לאדן לראשונה לנושא הג'יהאד ומבקש כי אלוהים ירחם על נשמתם. "אני פונה אל אללה הרחום בבקשה - רחם על המוסלמים שנהרגו במלחמות הג'יהאד ועל אלה שטבעו ומתו בשיטפונות והכנס אותם לגן עדן", אמר בן לאדן.

גורמים במערב שכבר האזינו לקלטת טענו היום, כי ייתכן בהחלט שעצם העובדה שבן לאדן החליט לפרסם בנושא פקיסטן מחזקת את ההערכה כי הוא עדיין שוהה באזור. מדבריו אף עולה כי ייתכן והיה עד באופן אישי למראות הקשים במדינה.

עם זאת, דבר אמיתות הקלטת עדיין נבדק, וכלל לא בטוח שהדובר בה הוא אכן מנהיג ארגון אל-קאעידה. ניתן יהיה לאמת זאת, על פי הנוהג, רק לאחר בדיקות של גופי מודיעין במערב.