ארה"ב: 829 בנקים "בעייתיים" ; עוד 2 בנקים נסגרו הלילה

סגירת שני הבנקים תעלה למשלם המיסים האמריקני כ-154.8 מיליון דולר ■ רשימת הבנקים "הבעייתיים" של התאגיד טיפסה בסוף הרבעון השני בכ-7%

כמדי יום שבת במהלך השנתיים האחרונות, היום (שבת) דיווח התאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי (FDIC) המשמשת גם ככונסת הנכסים של בנקים בארה"ב על סגירתם של 2 בנקים נוספים בארה"ב, מה שמביא את מספר הבנקים שנסגרו עד כה בארה"ב ל-129. ה-FDIC סגר שני בנקים נוספים בוושינגטון ופלורידה.

סגירת שני הבנקים תעלה למשלם המיסים האמריקני, באמצעות התאגיד לביטוח הפיקדונות כ-154.8 מיליון דולר. התאגיד צופה שההפסד המצטבר מביטוח הפיקדונות בנקים שיקרסו יגיע ל-100 מיליארד דולר עד 2013, כאשר הקריסות של 140 בנקים ב-2009 עלו לו למעלה מ-30 מיליארד דולר.

לפי הדיווח של ה-FDIC, הרשויות סגרו את בנק ווקולה מקראפורדוויל בפולרידה ובנק שורליין בשורליין בוושינגטון.

יצוין כי רשימת הבנקים "הבעייתיים" של התאגיד טיפסה בסוף הרבעון השני ל-829 בנקים בעלי נכסים בשווי 403 מיליארד דולר - מדובר עלייה של 7% מהרבעון הראשון, אז הוגדרו775 בנקים כ"בעייתיים".

במהלך השנה האחרונה סגרו רשויות הפיקוח בארה"ב בנקים בקצב המהיר ביותר ב-17 השנים האחרונות ועדיין לא רואים את הסוף מאחר ובנקים נוספים צפויים להיסגר על רקע החובות השהצטברו בהם כתוצאה בעיקר ממשבר הנדל"ן החמור הפוקד את ארה"ב.