ארה"ב לאזרחיה: "גלו עירנות באירופה"; מחבל מתאבד נתפס באיטליה

(עדכון) - החשש: ארגון אל-קעידה ושלוחותיו מתכננים שורה של פיגועי טרור ביבשת ■ בכיר בממשל האמריקני לרשת CNN: "צבא ארה"ב נוקט בצעדי הזהירות המתבקשים. מדובר במצב חמור" ■ בחודש האחרון הועלתה הכוננות בפריז 3 פעמים, כולל פינוי של מגדל אייפל

מזכירות המדינה בארה"ב הוציאה היום (א') בצהריים אזהרת מסע לכל האמריקנים המבקרים או אשר מתכננים לבקר באירופה, בהתבסס על מידע שהצביע על כך שארגון הטרור אל-קאעידה ושלוחותיו מתכננים לבצע פעולות טרור ביבשת.

במקביל, דווח כי משטרת איטליה עצרה לאחרונה בנאפולי פעיל אל-קאעידה עם חומרי נפץ בחשד כי תכנן לבצע פיגוע במדינה.

באזהרת המסע האמריקנית נכתב כי האמריקנים מתבקשים לשים לב לסביבתם ולהגן על עצמם בעת שהותם באירופה. נזכיר כי בחודש האחרון הועלתה הכוננות בפריז 3 פעמים, כולל פינוי של מגדל אייפל, בשל החשש ממטעני חבלה או מחבלת מתאבדת.

בכיר בממשל האמריקני אמר לרשת CNN כי "צבא ארה"ב נוקט בצעדי הזהירות המתבקשים. מדובר במצב חמור".

מקור ביטחוני בבריטניה אמר לרשת CNN כי אזהרת המסע של ארה"ב אינה מתבססת על מידע מודיעיני חדש שהגיע לידי האמריקנים, אלא על בסיס מידע קיים. עם זאת, מקורות ביטחוניים אמרו כי האמריקנים חוששים ממתקפת טרור "נוסח מומבאי", כלומר מתקפה משולבת בכמה מוקדים בו זמנית.

אך מסתבר שמה שרואים מארה"ב לא רואים מאירופה. בבריטניה אין כל כוונה לעת עתה להעלות את רמת הכוננות מ"חמורה" ל"קריטית"; רמת כוננת "חמורה" משמעותה שישנה סבירות גבוהה לפיגועי טרור, ואילו רמת כוננות "קריטית" משמעותה שמתקפת טרור צפויה בטווח המיידי.

מקור ביטחוני אחר אמר ל-CNN, כי החשש מפיגועי טרור באירופה נובע בין היתר מהחוק שעבר לאחרונה בצרפת, אשר אוסר על לבישת בורקה. לדבריו, חוק זה מסעיר את הפלג הפונדנמטליסטי באיסלאם ועלול לעורר תגובת נגד בדמות פיגועי טרור.