כלל פורקס: גוברים הסיכויים שהדולר יצנח ל-3.5 שקלים

ההתערבות של בנק ישראל חסרת תועלת ■ מימושים צפויים לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב ביום שישי הקרוב

העלייה המפתיעה בשיעור הריבית ב-0.25% לרמה של 2% ונפילתו של הדולר בעולם, חיזקו את השקל בשבוע שעבר.

בסקירה שפרסמו כלכלני כלל פורקס היום (א') הם מעריכים כי שבירת התמיכה ב-3.65 שקל לדולר מגבירה את הסיכויים להמשך צניחתו של הדולר לעבר 3.5 שקלים. בנק ישראל עשוי לנקוט בעמדה אגרסיבית יותר של רכישת דולרים בקצב של 200 מיליון דולר ביום על מנת לבלום את נפילתו.

בהסתכלות לטווח הקצר אומרים בכלל פורקס כי "כעת חובה להמתין לתיקון משמעותי על מנת להצטרף שוב למהלך. סוחרים אשר נמצאים עדיין בשורט, מומלץ לנקוט בזהירות, מכיוון שבנק ישראל עשוי להתערב באגרסיביות בשוק".

"במידה ורמת התמיכה 3.65 תהפוך להתנגדות, נוכל לשקול כניסות מחודשות לשורט, אך ראשית כל עלינו לקוות שהשוק ימשיך כלפי מטה עד אזור 3.58, 3.55 ואז יבצע תיקון עד 3.65 שקלים. בטווח הארוך, הצמד עשוי לצנוח עד 3.50 - 3.40 שקלים".

לגבי שוקי המניות מעריכים בכלל פורקס כי מימושים צפויים לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב ביום שישי הקרוב. על פי התחזיות המוקדמות, האבטלה בארה"ב עלתה ב-0.1% ל- 9.7% בחודש ספטמבר, והמשק האמריקני הצליח ליצר כ-3,000 משרות בלבד באותו חודש. "אכזבה בנתוני התעסוקה עשויה להוביל למימושים כבדים בשווקים הפיננסים ולבריחה המונית אל עבר מטבעות חוף המטבחים, הין והפרנק השוויצרי".