פרויקט ענק בהודו לג'רביניה של מבטח שמיר: 170 מ' ד' הכנסות

החברה תקים כ-6,000 יחידות דיור, בתוספת שטחי מסחר, בשטח בנוי כולל של כ-930 אלף מ"ר

בעוד בעלי מניות מבטח שמיר ממתינים לעדכונים בדבר מימוש החזקותיה בתנובה (כ-20%), זרוע הפעילות של הקבוצה בהודו - חברת ג'רביניה (Jarvinia), ממשיכה לפתח את פעילות הנדל"ן שלה.

מבטח שמיר עדכנה הבוקר כי ג'רביניה, בה היא מחזיקה ב-35%, חתמה באמצעות חברה בת על הסכם קומבינציה עם חברת הנדל"ן Vascon לפיתוח מתחם מגורים ומסחר בפרבר של העיר צ'נאי (Chennai).

בג'רביניה, שתקבל שיעור מסוים מהכנסות הפרויקט בהתאם להיקף המכירות, מעריכים כי חלקם בהכנסות יגיע לכ-170 מיליון דולר. מניות חברת Vascon נסחרות בבורסה במומבאי, ולהבטחת זכויותיה של ג'רביניה בפרויקט, Vascon כבר הפקידה סכום ראשוני כפיקדון ותפקיד סכומים נוספים בסמוך למועד התחלת הבנייה.

מדובר בהסכם להקמת כ-6,000 יחידות דיור, ובנוסף שטחי מסחר בשטח בנוי כולל של כ-930 אלף מ"ר, שיוקמו בארבעה שלבים במשך שש שנים. פרטי הפיתוח והבנייה יסוכמו על ידי הצדדים עבור כל אחד מהשלבים.

הפרויקט הממוקם בפרבר Oragadan יוקם על שטח של כ-420 דונם - כמחצית מהשטח בו מחזיקה ג'רביניה בסמוך לעיר צ'נאי. בנוסף לפרויקט זה ג'רביניה פועלת בתחום המלונאות בהודו בשיתוף עם רשת המלונות העולמית ACOR.

ההנפקה נדחתה

ג'רביניה שותפה גם בחברת התקשורת טאואר ויז'ן (Tower Vision) העוסקת בפיתוח תשתיות סלולריות בהודו. טאואר ויז'ן השלימה לאחרונה גיוס של כ-190 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 405 מיליון דולר אחרי הכסף.

לפני מספר חודשים תכננה מבטח שמיר להנפיק את מניות ג'רביניה בבורסה בתל אביב לפי שווי של 125-150 מיליון דולר, אולם תוכניות אלה נדחו לעת עתה.

נזכיר כי מניות מבטח שמיר נמצאות בהשעיית מסחר מאז חודש מאי, על רקע טענת רשות ני"ע כי החברה לא פרסמה את דו"חותיה הכספיים ל-2009 כנדרש. זאת מאחר שלא פרסמה בהם את הנתונים הכספיים של תנובה.