איך אומרים "לוויתן" בפרסית? אירן תחפש גז בגבול ישראל-לבנון

בכוונת לבנון להשתמש בניסיון ההנדסי של איראן ולהקים פרויקט משותף לשתי המדינות לצורך חיפושי גז ונפט במים הטריטוריאליים של לבנון

שרי האנרגיה של לבנון ואיראן הסכימו לשתף פעולה בתחום חיפושי הנפט והגז, מה שיוביל למעורבות איראנית בחיפושים בשטח הימי הטריטוריאלי של לבנון, סמוך לגבול עם ישראל. כך מדווחים כלי תקשורת באיראן.

בכוונת לבנון להשתמש בניסיון ההנדסי של איראן ולהקים פרויקט משותף לשתי המדינות לצורך חיפושי גז ונפט במים הטריטוריאליים של לבנון. זאת, לאחר תגליות הגז שנמצאו מול חופי ישראל בשנתיים האחרונות.

נזכיר כי בחודשים האחרונים העלו גורמים שונים בלבנון טענות לפיהן תגליות הגז בישראל שייכות למעשה ללבנון. לא ידוע אם הלבנונים ימשיכו להחזיק בטענות אלה ויפעלו משפטית בנושא, אולם הדיווחים היום באיראן מאותתים סוף סוף שהלבנונים מתכוונים לחפש גז בשטח הימי שלהם, מתוך תקווה למצוא מאגרים כמו ישראל.

מבחינת איראן, הפרויקט הנוכחי מהווה העמקה נוספת של הנוכחות שלה באזור והגברת התלות של לבנון באיראן, מעבר לארגון חיזבאללה. לפי הדיווחים באיראן, לבנון חושקת בתגליות גז כדי להפחית את התלות האנרגטית שלה ממקורות זרים ולשדרג את שוק החשמל הלבנוני.