הוגש כתב אישום נגד הפלסטיני שפרץ לשגרירות הטורקית

נדים אנג'אץ פרץ לשגרירות במטרה לקבל מקלט מדיני ■ מואשם בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, כניסה והתפרצות בנסיבות מחמירות, איומים ושהות בישראל שלא כחוק

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד נדים אנג'אץ, פלסטיני תושב רמאללה, שפרץ לפני כחודש וחצי לשגרירות הטורקית במטרה לקבל מקלט מדיני.

אנג'אץ מואשם בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, כניסה והתפרצות בנסיבות מחמירות, איומים ושהות בישראל שלא כחוק.

לפי עובדות כתב האישום, הנאשם פרץ לשגרירות הטורקית במטרה לסחוט באיומים את עזיבתו את הארץ ולקבל "מקלט מדיני". במהלך שהותו בבניין השגרירות, השתמש בקשריו עם עיתונאים לשם קידום דרישותיו, כשבכוונתו לבצע "משהו גדול" שיגרום נזק למדינת ישראל בעולם. לאנג'אץ יש דרישות שונות מרשויות המדינה, ובכללן סיוע לעזוב את הארץ ולא לשוב לתחומי הרשות הפלסטינית, ועל רקע זה איים לשם קידום דרישותיו.

"יש לי נשק, יש לי פח נפט, ואני אראה להם מה זה"

כתב האישום מפרט כיצד "בהמשך לאיום זה, ביום 17.8.10, בסביבות השעה 17:30, התייצב הנאשם בבית שגרירות טורקיה שברחוב הירקון, במטרה לחדור לבניין ולהניע באיומים את רשויות ישראל וטורקיה להיענות לדרישותיו ולזכותו ב'מקלט מדיני'. לשם כך הצטייד אנג'אץ באמצעים שונים, ביניהם אקדח דמה, סכין ארוכה וחומר דליק, שנועדו לפגוע בגופו ובסובבים אותו".

בהמשך מפורט איך טיפס הנאשם מעל לגדר השגרירות ונכנס לרחבת חצר בניין השגרירות. אחר כך הוא התקשר לעיתונאי נתיב נחמני, יידע אותו כי נכנס לבניין השגרירות ואיים: "יש לי נשק, יש לי פח נפט, ואני אראה להם מה זה".

כמו כן, טען אנג'אץ כי הוא מחזיק בשני בני-ערובה. הנאשם איים: "עכשיו כולם יראו מה זה", ולשם הוכחת רצינות איומו זה נתן לאחד מבני-הערובה לטענתו לשוחח עם העיתונאי נחמני בפלאפון.

בהמשך שהותו בבניין, עת הוזעקו וניצבו אל מולו אנשי השגרירות, הצמיד הנאשם סכין לצווארו ואיים עליהם שלא כדין כי אם לא יינתן לו "מקלט מדיני", הוא יפגע בעצמו בסכין או שיצית את עצמו. הנאשם נוטרל בידי אנשי השגרירות, ולאחר זמן מה הועבר לידי משטרת ישראל אל מחוץ לבניין השגרירות, שם נעצר.

את המדינה מייצג עו"ד איתי פרוסט מפרקליטות מחוז תל-אביב, שלצד כתב האישום הגיש לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.