רגע לפני "ראלי ספטמבר": הישראלים רכשו מניות ב-400 מ' ד'

המוסדיים ומשקי הבית בישראל רכשו מניות זרות בהיקף של כ-900 מיליון דולר בחודשים יוני-אוגוסט ■ המשקיעים הזרים, לעומת זאת, העדיפו לממש מניות ישראליות בבורסה באוגוסט

המשקיעים הזרים מימשו בחודש אוגוסט מניות בהיקף של 90 מיליון דולר בבורסה בת"א. כך עולה מנתוני בנק ישראל שפורסמו היום (ב'). זאת, לאחר רכישות של כ-55 מיליון שקל בחודשים יוני-יולי.

כזכור, חודש אוגוסט אופיין בירידות שערים בשוקי המניות בארץ ובחו"ל עקב החששות מהאטה בהתאוששות הכלכלית בארה"ב; המשקיעים העדיפו להתבצר בנכסים בטוחים כגון אג"ח ממשלתיות, בין היתר מחשש ל"ספטמבר השחור" בשווקים. עם זאת, בחודש ספטמבר רשמו השווקים עליות נאות, ומדדי וול סטריט עלו בכמעט 10% בחודש החולף.

במקביל לבריחה מהמניות, הזרים רכשו באוגוסט אג"ח ממשלתיות בהיקף של 280 מיליון דולר והשקיעו ישירות דרך הבנקים בסכום של 350 מיליון דולר. הזרים מימשו גם מניות ישראליות הנסחרות בחו"ל בהיקף של 110 מיליון דולר.

מנגד, הישראלים לא נרתעו מהאווירה השלילית בשווקים בחודש אוגוסט והמשיכו לרכוש מניות בחו"ל. היקף הרכישות הסתכם ב-400 מיליון דולר באוגוסט, בהמשך לרכישות של 510 מיליון דולר בחודשים יוני-יולי. לאור התשואות בשווקים בחודש ספטמבר, נראה כי הישראלים קיבלו החלטה נבונה להגדיל החשיפה למניות זרות באוגוסט.

לפי הנתונים, הגופים המוסדיים בישראל הגדילו את השקעותיהם במניות זרות מ-160 מיליון דולר ביולי ל-270 מיליון דולר באוגוסט, ואילו משקי הבית השקיעו 150 מ' ד' במניות זרות באוגוסט. הישראלים רכשו גם אג"ח זרות ב-270 מ' ד' באוגוסט והשקיעו ישירות סכום של 126 מ' ד'.