ברקע למו"מ: ועדי הבנקים מביעים תמיכה בוועד הבינלאומי

הבוקר התאספו על הוועדים של עובדי הבנקים והביעו תמיכה בוועד של הבינלאומי ■ יו"ר ארגון עובדי הבינלאומי חנוך ליבנה: "אנחנו הולכים למאבק ממושך"

בצל הרוחות הגועשות (שוב) בבנק הבינלאומי, צפוי היום (ב') להימשך המשא ומתן בין ההנהלה לבין ועד העובדים בצוות מצומצם. הבנק הבינלאומי מנוהלת על ידי סמדר ברבר-צדיק ונשלט על ידי צדיק בינו.

הבוקר התאספו כל הוועדים של עובדי הבנקים והביעו תמיכה בוועד של הבינלאומי. מירי רובינו, יו"ר וועד עובדי בנק לאומי אמרה כי "אנחנו נירתם בכל נושא ובכל עניין כדי לסייע לעובדי הבנק הבינלאומי וכמובן שלא נסכים לכל אקט שיש בו כדי לשבור צעדים ארגוניים של וועד הבינלאומי".

ריקי בכר, יו"ר וועד עובדי בנק דיסקונט ציןן כי "אם הוועדים לא יתאחדו, כולנו יכולים להתפורר. יש לנו מספיק ניסיון בשביל להבין שמה שקורה בבנק אחד, מחלחל מהר מאד לבנקים האחרים. ההנהלות מחפשות עבודה בזול ולכן נעמוד באופן נחרץ מאחורי עובדי הבינלאומי בכל מה שיידרש". ציון שמע, יו"ר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות אמר כי "אנחנו עושים כל מאמץ כדי שהשיחות יובילו בסופו של דבר להסכם. זו המטרה העליונה שלנו. יחד עם זאת, חטיבת הבנקים יודעת לפעול באופן נחרץ לשמירת זכויות העובדים".

חנוך ליבנה: "אנחנו הולכים למאבק ממושך"

נזכיר כי המו"מ בין העובדים להנהלה מתנהל מאז שבמחצית יולי הסתיימה שביתה בת 12 יום. השביתה הופסקה לאחר התערבות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהבטיח להיות מעורב במו"מ.

יו"ר ארגון העובדים בבינלאומי, חנוך ליבנה עדכן את הוועדים לגבי נושאי הסכסוך ומצב המשא ומתן. בין היתר ציין ליבנה כי "אנחנו הולכים למאבק ממושך שלמעשה מתנהל כבר חודשים. הנהלת הבנק לא בוחלת באמצעים כדי לשבור אותנו ולבצע טקטיקות של הפרד ומשול. לכן, תמיכת הוועדים חשובה לנו כדי למנוע מצב בו ההנהלה תפנה לבנקים אחרים שישברו לנו צעדים ארגוניים".

לפני כחודש נודע כי הנהלת הבנק תציע לעובדי הבנק תוכנית בונוסים רב-שנתית, המתבססת על נוסחה הקושרת את גובה הבונוס שיקבלו העובדים לתשואה על ההון של הבנק. ההערכות הן כי נוסחת הבונוס תהיה כדלקמן: מתשואה של 7% עד 9% יקבלו העובדים בונוס של חצי משכורת; בתשואה של 9%-11% יהיה הבונוס משכורת אחת ומעבר לכך 1.5 משכורות.

לגבי הבונוס בגין ביצועי 2010, נראה כי ההנהלה תחלק לעובדים בונוס הנמוך ממשכורת אחת. זאת, לאור תשואת הבנק ב-2010, הצפויה להיות נמוכה מזו של 2009.