לקוחות פרטנר: החברה מסרבת לבטל שירותים - בניגוד לחוק

לקוחות פרטנר, שהצטרפו לחברה אך לא יכלו להשתמש בשירותיה בשל בעיות קליטה, טוענים כי ביקשו לבטל את העסקה - ונענו בשלילה ■ רק בעקבות פניית "גלובס" בוטלה העסקה במלואה

האם חברת פרטנר מתעלמת מהוראות החוק בעניין ביטול עסקה? כך לפחות טוענים לקוחות החברה, שהצטרפו לחברה אך לא יכלו להשתמש בשירותיה. רק בעקבות פניית "גלובס" נפתרה הבעיה, והכסף הושב.

בתחילת אוגוסט 2010 ביצעו בני-הזוג צ' 3 ניודים לחברת פרטנר (שני מספרים מחברת סלקום ומספר אחד מחברת פלאפון). אחד מהמכשירים שהועברו לחברת פרטנר מחזיק בעסק פרטי המנוהל במבנה הנמצא בחצר הבית. יום לאחר ביצוע העסקה התברר כי אין קליטה ברוב המרחבים בביתם, השוכן ביישוב קטן בשרון.

אחרי פניות חוזרות ונשנות לחברת פרטנר בבקשה לביטול עסקה, המתאפשר במקרה הזה תוך 14 ימים מיום ביצוע העסקה, נמסר מהחברה כי לא ניתן לבטל את העסקה, והוצע פתרון של צלצול כפול - המאפשר צלצול בו-זמנית בבית ובטלפון הנייד.

מכיוון שהעסק מנוהל מחוץ למבנה המגורים, הפתרון לא היה רלבנטי מבחינת הרוכשים, שטוענים כי אף נציג של החברה לא הגיע לבדוק את מצב הקליטה ולהציע פתרונות חלופיים.

לאחר פנייה יום-יומית לשירות הלקוחות של פרטנר ולנציג שמולו נסגרה העסקה, נאמר לשניים כי חברת פרטנר מוכנה לבטל עסקה רק בעבור אחד המכשירים - זה המיועד לעסק, על אף שבעיית הקליטה אינה מתייחסת רק אליו.

בני-הזוג מוסיפים כי כיוון שהעסקה בוצעה על 3 מכשירים, ניתנה עבור כל מהם הטבה של 1,500 דקות שיחה לשיחות פנים-ארגוניות - כשעצם ביטול העסקה על מכשיר אחד לא מאפשר לנצל אותה בפועל ולשוחח בין מכשירי החברה ללא תשלום. הביטול, הם מתעקשים, חייב להתבצע עבור 3 המכשירים.

הסאגה הממושכת הזו, מספר בעל העסק, גרמה לחברה לנזק כספי חמור מבלי שתוכל לקבל שיחות מלקוחות ולספק להם שירות שוטף כנדרש. לפי תיקון מספר 26 לחוק הגנת הצרכן, הוא מזכיר, ניתן לבטל עסקה מתמשכת תוך 14 מיום ביצועה, וההתכחשות של החברה להוראות החוק היא, לטענתו, שערורייתית.

רק בעקבות פניית "גלובס", כאמור, בוטלה העסקה לבסוף במלואה.

מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בקשר רציף עם הלקוח, הנושא נפתר לשביעות-רצונו".