פסגות ניצל הנפילה במניית מלאנוקס: הפך לבעל עניין בחברה

בית ההשקעות הגדול בארץ הגיע להחזקה של 5.2% בהשקעה מוערכת של 30 מיליון דולר

אחת הסיבות שבגינן נרשמות החברות הישראליות שנסחרות בנאסד"ק גם למסחר בשוק המקומי (במסגרת חוק הרישום הכפול) הוא הרצון שלהן להרחיב את בסיס המשקיעים, ולחזק את הצביון הישראלי של בעלי המניות בחברה. מלאנוקס , המפתחת שבבים לתקשורת מהירה בין משאבי מחשוב ארגוניים, ביצעה רישום כפול לפני למעלה משלוש שנים וחצי, והדבר אכן סייע לה להיחשף ליותר משקיעים ישראליים, כשלראיה הודעת החברה מהבוקר (ב').

ממסמך שהגישה הבוקר החברה לרשות לני"ע האמריקנית עולה כי פסגות, בית ההשקעות הגדול בארץ, הפך לבעל עניין במלאנוקס לאחר שהגיע להחזקה של 5.2% בה, וזאת בהשקעה מוערכת של 30 מיליון דולר.

מלאנוקס נסחרת לפי שווי של 659 מיליון דולר לאחר שאיבדה בחצי השנה האחרונה כרבע משווייה. סביר להניח שפסגות ראה בירידה הזו הזדמנות קניה, וייתכן מאוד שהערכתו תתברר כנכונה. מלאנוקס התאוששה בחודשיים האחרונים - לאחר שכבר צנחה למחיר שפל של 14.79 דולר - ומנייתה רשמה עלייה של 34%.

בעל עניין ישראלי נוסף בחברה הוא חברת הביטוח מגדל , עם החזקה של 5.4%. יתר בעלי העניין הם גופים מוסדיים אמריקניים, כשקרנות של פידליטי - חברת קרנות הנאמנות הגדולה בעולם - הן בעלות המניות הגדולות בחברה עם החזקה של 11.7%. לאיל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס, יש החזקה בשיעור של 5.2% (שווי של 34 מיליון דולר).

מלאנוקס צפויה לרשום ברבעון השלישי של השנה הכנסות של 37 עד 37.5 מיליון דולר. קונצנזוס האנליסטים קובע כי החברה תרוויח באותו רבעון 18 סנט למניה.