מנכ"ל נובל בכנס בניו יורק: מאגר "לוויתן" - "ברמה עולמית"

שותפתה האמריקנית של קבוצת דלק, נובל אנרג'י, הציגה היום בכנס האנרגיה של ג'ונסון ריץ' בניו יורק ■ יום עמוס לנציגי נובל בוועדת הכלכלה של הכנסת

היום העמוס של נובל אנרג'י, במסגרתו הציגו נציגיה את עמדתם במסגרת דיון בוועדת הכנסת, טרם הסתיים: ב-16:00 שעון ישראל התחיל לדבר מנכ"ל החברה, צ'אק דווידסון במסגרת כנס אנרגיה של בית ההשקעות ג'ונסון ריץ' בניו יורק.

דווידסון סקר בתחילה את השקעותיה של נובל בצפון אמריקה ואפריקה ואז התייחס לישראל ואמר כי החברה החלה לפעול באיזור לפני למעלה מעשור עם קידוח "מרי 2", כאשר ב-2009 התגלה מאגר "תמר" עם היקף גז של 8.5 TCF. דווידסון ציין כי "תמר" הוא מאגר הגז הטבעי הגדול ביותר שהתגלה ב-2009 בעולם כולו.

ביחס לקידוח "לוויתן" אמר דווידסון כי בשבועות הקרובים יתחיל קידוח האקספלורציה והעריך כי האסדה - Sedco Express - תגיע לאתר בעוד כשבוע וחצי (כרגע היא נמצאת באיזור איטליה). דווידסון חזר על ההערכות מסוף יוני לפיהן קיים סיכוי של 35% למציאת כמות של 16 TCF גז טבעי ב"לוויתן", כמעט כפול מב"תמר".

דווידסון כינה את המאגר כ"מאגר ברמה עולמית" וחזר על ההערכות לפיהם תוצאות ראשוניות מקידוח האקספלורציה צפויות כבר בסוף 2010.

נזכיר כי כאמור, מוקדם יותר היום השתתפו נציגי נובל בדיון סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת בסוגיית תמלוגי הגז, כולל סגן נשיא החברה, וציינו כי אל לה למדינה להעלות את התמלוגים, שכן ארה"ב, ידידתה הגדולה של ישראל, עלולה לקחת אותה לדיון משפטי באירופה בסוגיה.