"אין לי אפילו אחוז אחד בהתרסקות של הפועל ת"א"

שאול אייזנברג חזר לכדורסל הישראלי. מהדלת הלא-כל-כך קדמית של הליגה הלאומית. "אם תשאל אנשי כדורסל אמיתיים, כולם יגידו שזה צעד מבורך שאני מגיע לעזור לנהריה". 14 שאלות

1. איך אתה, שמזוהה כל חייך עם הפועל ת"א, מוצא את עצמך כיו"ר עירוני נהריה? זה כמו ששמעון מזרחי ילך להיות יו"ר של בני השרון.

"מה שקסם לי בנהריה זה שיש שם את המתקן הכי יפה במדינת ישראל, וראש עיר... אההה... איך קוראים לו... ז'קי סבג, שאוהב ספורט ורוצה לקדם את הספורט".

2. עכשיו תן תשובה פחות דיפלומטית ויותר אמיתית.

"זו הסיבה היחידה. אני רואה אתגר להחזיר את נהריה למקום שהיא ראויה".

3. יש הרבה אוהדי כדורסל ופרשנים שאומרים שחבל שאין מנגנון שמונע מאנשים שהרסו קבוצה אחת ללכת לקבוצה אחרת?

"מה זה הרסו קבוצה? אני הרי מסרתי את הפועל ת"א במתנה, ללא חובות. להפועל ת"א עם שאול היו שנים רבות של הישגים לא מבוטלים, וכששאול החליט שהוא לא רוצה יותר לעמוד בראש הקבוצה הוא נתן אותה במתנה ללא חובות".

4. בוא נשאל את זה אחרת: כמה אחוזים יש לך בהתרסקות של מועדון כדורסל הפועל ת"א?

"אין לי אפילו אחוז אחד. מה שמגיע לי זה רק קרדיט על זה שהחזקתי את הפועל ת"א כל כך הרבה שנים, וביום שהבנתי שכל עוד רון חולדאי הוא ראש העיר אז אין תקומה להפועל, ויתרתי על מקומה של הקבוצה בליגת העל. אם תשאל אנשי כדורסל אמיתיים, כולם יגידו שזה צעד מבורך שאני מגיע לעזור לנהריה וחוזר לכדורסל, כולל שמעון מזרחי שהיה היריב הספורטיבי הכי גדול שלי במשך שנים".

5. מה הסמכויות שלך בעירוני נהריה? אתה קובע מי יאמן? משכורות? אתה מספר אחד?

"לתקופה של שלוש השנים הבאות אני זה שקובע. קובע הכל".

6. מה בכל זאת יוצא לך מהסיפור הזה חוץ מנסיעות ארוכות וטרטור? נאמר, במסגרת ההסכם עם העירייה, אם בזמן שאתה מנהל את הקבוצה יבואו משקיעים והקבוצה תימכר, אתה תקבל אחוזים מהמכירה?

"לא. מי שבא לכדורסל בשביל ביזנס אז כדאי שיחפש את זה במקומות אחרים. אני אחרון המוהיקנים שנמצא עשרות שנים בכדורסל ובספורט, ומאמין שהספורט והכדורסל בפרט הם חלק מהחשיבות של החיים במדינה".

7. מכל התפקידים שעשית בספורט - דובר ההתאחדות לכדורגל, יו"ר הפועל ת"א כדורסל, העיסוק שלך כעיתונאי ספורט - למה אתה הכי מתגעגע?

"לשנים הגדולות עם הפועל ת"א, ואני מקווה להביא את נהריה לשם. אבל זה לא יהיה קל ולא יקרה מהר".

8. מה הסיכוי שתמצא את עצמך חוזר בעשור הקרוב לנהל את הפועל ת"א כדורסל?

"נתתי את הפועל ת"א במתנה, ומתנות לא לוקחים בחזרה. חוץ מזה, שאני עדיין בהפועל ת"א כדורסל, כיו"ר קבוצת הנשים של המועדון".

אוהדי הפועל אוסישקין / צילום: יוסי זליגר
 אוהדי הפועל אוסישקין / צילום: יוסי זליגר

הפועל אוסישקין. "גימיק" (צילום: אבשלום ששוני)

9. מה אתה חושב על הפועל אוסישקין שקמה על הריסות הפועל ת"א?

"בינתיים זה גימיק יפה. אני מאחל להם שישחזרו את ההישגים שלי בהפועל ואף יותר מכך. אבל צריך לזכור שגם אם אני לא לקחתי אליפויות, הייתי יותר מפעם אחת סגן אלוף אירופה עם הפועל ת"א. איך? כי הייתי סגן של מכבי ת"א בשנים שהיא לקחה אליפויות אירופה, ואז מכבי היתה קבוצת כדורסל, לא כמו היום שהיא מאבדת אליפות כל יומיים".

10. לואיס פרננדז אמר שהוא למד איך התנהלה הנבחרת בתקופת שלמה שרף בזכות הספר שכתבת ("סדום ועמורה").

"תאמין לי שפרננדז מדבר בלשון עדינה. מה ששלמה שרף עושה למאמנים שמגיעים לכאן זה חרפה, בושה וכלימה. שלמה שרף היה חבר שלי. עבדתי איתו לכל אורך 8 השנים שלו בנבחרת הלאומית, אבל למה שהוא עושה מאז שהפסיק לאמן את הנבחרת אין אח ורע. לא רק שהוא נכשל 4 פעמים עם הנבחרת ב-4 משימות, הוא לא נותן לאף מאמן שמגיע לעבוד ורק זורק בוץ בפנים של המאמנים ומייצר דמורליזציה. הוא עשה את זה לנילסן, לגרנט, והוא עשה את זה לקשטן ועכשיו לפרננדז. אין תקדים לזה בשום מקום בעולם, אפילו במדינות נחותות".

11. לפחות פרננדז קרא את הספר שלך.

"כל מה ומה שכתוב בספר הזה, הוא כאין וכאפס לעומת מה שיתפרסם בספר הבא שלי, שאני מאמין שייצא לקראת סוף 2011".

12. שאול חוזר לנהל קבוצה בכדורסל הישראלי, בשורה התחתונה- זה טוב או רע?

"בקיץ האחרון שאול אייזנברג ניהל את קמפיין נבחרת ישראל בכדורסל במוקדמות אליפות אירופה, זה היה טוב או רע לכדורסל הישראלי? זאת התשובה שלך. יש הרבה מאוד אנשים שמדברים ומדברים ומדברים, אבל אלו שעושים באמת הם מעטים".

13. כיו"ר ועדת שיווק ומיתוג של איגוד הכדורסל, כמה דחפת כדי להוציא את ליגת העל לנשים מערוץ הספורט ולהעביר אותה לערוץ החדש של ONE?

"לא דחפתי בכלל. ערוץ הספורט פשוט גירש את הליגה והאיגוד".

14. אחת הטענות היא שהיה לך אינטרס להעביר את הליגה ל-ONE כי קיבלת בונוס יפה מהסיפור הזה?

"(צוחק...). את זה אני שומע בפעם הראשונה, וזה אפילו לא טוב בתור בדיחה".