מצנח זהב של 8.8 מיליון דולר למנכ"ל קומברס אנדרה דהן

ההצלחה של דהן תימדד בדרך שבה יצליח למכור את החברות והחטיבות הפחות מוצלחות ורווחיות של קומברס, ביחד עם החלקים האטרקטיביים יותר - ורינט וחטיבת הבילינג ■ אחרי תקדים שכר-הטרחה לדלויט על תיקון הדו"חות, איזו חשבונית יגיש גולדמן סאקס?

הדו"חות המתוקנים אותם פרסמה אמש קומברס, מהווים למעשה את יריית הפתיחה לקראת מכירת נכסי החברה. בשנים האחרונות היוו פעילות החברה ומצבה הכספי "חור שחור", וגם האנליסטים שסיפקו מפעם לפעם הערכות, הופתעו לגלות לפני חודשיים שמצבה של החברה קשה בהרבה מההערכות האופטימיות שלהם.

כעת, כשרוב גופו של החתול יצא מהשק (החברה עוד צריכה לפרסם את הדו"חות הכספיים המלאים לשנה וחצי האחרונות, וברור שהשורה התחתונה שתוצג בהם תהיה אדומה), יוכלו רוכשים פוטנציאליים לבדוק את טיב הסחורה, והמנכ"ל אנדרה דהן יוכל לגשת למטרה שלשמה הגיע: מכירת עסקיה של קומברס באופן שבו בעלי המניות יקבלו את התמורה הטובה ביותר.

דהן, שהדו"חות שפורסמו אתמול (ב') חושפים כי נהנה מהטבות מפליגות בזמן שמאות עובדי החברה נשלחים הביתה, מעניק חיזוק משלו להערכה אודות מכירת חיסול קרובה. כך, בין סעיפי השכר של דהן ניתן למצוא סעיף בגינו יקבל 8.8 מיליון דולר עקב "הפסקת כהונה בשל שינוי בעלות", או בשפה פשוטה יותר - "מצנח זהב" למקרה בו קומברס תמכור את נכסיה.

הדרך שבה בנויה קומברס טכנולוג'י, כחברת החזקות שרוב פעילותה נמצאת בחברות הבנות, מובילה לכך שמתעניינות פוטנציאליות יהיו מוכנות לשלם מחיר גבוה יותר עבור החלק שהן רוצות מפעילותה של קומברס, לעומת רכישה של כלל החברה כמכלול אחד, מלמעלה.

ההצלחה של דהן תימדד אפוא בדרך שבה יצליח למכור את החברות והחטיבות הפחות מוצלחות ורווחיות של קומברס, ביחד עם החלקים האטרקטיביים יותר לקונה פוטנציאלי - ורינט וחטיבת הבילינג של קומברס.

עוד חתולים שמנים בשק

בהקשר לתהליך המכירה של נכסי קומברס, ישנה נקודה אחת שממנה צריכים המשקיעים לחשוש לאור ניסיון העבר: התשלום שמקבל בנק ההשקעות גולדמן זאקס, אותו שכרה קומברס לפני חודשיים כדי שישמש לה יועץ אסטרטגי לגיוס הון (שהמקורות לו הם בעיקר אותם נכסים שהועמדו על המדף).

אחרי שבעלי המניות גילו בדיעבד שקומברס שילמה למעלה מחצי מיליארד דולר לפירמת רואי החשבון דלויט לצורך תיקון הדו"חות, הם עלולים למצוא את עצמם בעתיד מופתעים מהוצאה גדולה נוספת שאיננה קשורה לפעילותה העסקית של החברה.