מיטב: "המעו"ף בדרך ל-1,300 נקודות"; סטפק ממליץ על 2 רשימות מניות - למשקיע השמרן ולמשקיע אגרסיבי

"ברור שאחרי עליות כאלה ייתכן מימוש רווחים אבל המגמה הבסיסית היא כלפי מעלה ולכן לא כדאי להיכנס ולצאת, להיכנס ולצאת אלא פשוט לשבת בשוק" ■ היכנסו וגלו מהן המניות הספציפיות המומלצות כעת להשקעה על ידי מיטב - רק שתי מניות חיפושי נפט בפנים

ביום חיובי לשוק המניות, כאשר מדד המעו"ף נסחר קרוב מאוד לשיא כל הזמנים, מפרסם הבוקר (ד') בית ההשקעות מיטב תמליל של שיחת ועידה שנערכה אתמול עם יועצי השקעות בבנקים.

יניב ששון, מנהל מחלקת הבנקים, שאל את צבי סטפק, יו"ר מיטב ומנהל ההשקעות הראשי שלה מה דעתו לגבי ההמשך בשוקי המניות לאחר הראלי של ספטמבר. סטפק ענה כי הוא עדיין מחזיק בדעה כי שוקי המניות בעולם בשלים למהלך חד למעלה בהסתברות גבוהה. על פי סטפק, הפוטנציאל של השוק לכבוש את השיא ולהגיע בשלב ראשון ל-1,300 נקודות במדד המעו"ף הוא גדול משום שרמת המחירים עדיין סבירה והעלאת ריבית הדרגתית כאן בישראל לא תפגע בו.

סטפק ציין, עם זאת, כי ברור שאחרי עליות כאלה ייתכן מימוש רווחים אבל המגמה הבסיסית היא כלפי מעלה ולכן לא כדאי להיכנס ולצאת, להיכנס ולצאת אלא פשוט לשבת בשוק.

ששון שאל את סטפק לרשימת המניות המומלצות שלו. סטפק חילק את תשובתו ל-2: למשקיע השמרן הוא ממליץ להחזיק באלוני חץ , אלקו החזקות , בזק , חברה לישראל , הראל השקעות , טבע , לאומי , מזרחי טפחות , פועלים וקסטרו .

למשקיע אגרסיבי סטפק ממליץ להחזיק באיתוראן , גילת , בינלאומי , יואל , ישראמקו , כלל ביטוח , נטוויז'ן , קמהדע , שלאג , ושלמה החזקות .

ממשיכים להמליץ על הזהב

ביחס להשקעות אלטרנטיביות אמר סטפק כי "כבר תקופה ארוכה אנו ממליצים על הזהב כמרכיב תורם ומאזן בתיק השקעות והעובדות מראות שזה היה כדאי. לזהב היצע נמוך ולאור הריביות הנמוכות על המטבעות המרכזיים, הזהב מהווה מטבע נוסף, שמספר מדינות דוגמת סין מעדיפות להשקיע בו את עתודות המט"ח שלהן. לכן, לא מן הנמנע שהזהב ימשיך לעלות".

לסיכום הוסיף סטפק כי בבית ההשקעות מצפים לכך שריבית בנק ישראל תיוותר ללא שינוי בשיעור של 2% עד סוף 2010 וכי היא תועלה עד 3% עד סוף 2011.