הראל פיננסים: קנו מניות פרוטליקס - המניה תזנק 32%

בבית ההשקעות מתחילים לסקר את חברת הביומד בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 12 דולר למניה - פרמיה של 32% על מחיר הסגירה אמש בוול סטריט

בבית ההשקעות הראל פיננסים מתחילים לסקר את חברת פרוטליקס בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 12 דולר למניה, המשקף פרמיה של כ-31.9% על מחיר הסגירה של המניה אמש במסחר בוול סטריט.

פרוטליקס נסחרת במקביל בבורסה בתל אביב ובבורסת ה-AMEX בניו-יורק לפי שווי של 736 מיליון דולר. החברה מנוהלת ע"י דוד אביעזר והיא מפתחת חלבונים על-ידי הנדסה גנטית של תאי צמח, והמוצר המוביל שלה הוא תרופה למחלה הגנטית גושה - מחלה גנטית שמתבטאת במחסור קבוע באנזים מסוים, שמפרק חומר שומני. בהיעדר האנזים, החומר מצטבר בתאי הגוף ומפריע לפעילותם. החברה ממתינה לאישור רשות המזון והתרופות האמריקנית, ה-‏FDA‏, לתרופה החדשה שלה.

בהראל פיננסים מציינים לטובה את ההסכם שחתמה פרוטליקס לארונה עם ענקית התרופות האמריקנית פייזר, לשיווק בינלאומי של המוצר שלה, שצפוי להיות מאושר סופית על ידי ה- FDA תוך מספר חודשים. האנליסט סטיבן טפר מעריך כי המוצר יגיע בשיא להיקף מכירות של 335 מיליון דולר.

בהראל מעריכים, כי הפוטנציאל הגלום בפלטפורמה הטכנולוגית של החברה לא מוערך דיו בשוק. לדבריהם, הטכנולוגיה שמורידה את עלויות הייצור, יכולה להקנות יתרון משמעותי ליצרניות של תרופות ביו-סימילארס, להתחרות על המחיר.

כן מזכירים האנליסטים, כי לפרוטליקס יש עוד כ-10 מוצרים בפיתוח, כאשר 3 מהם נמצאים בפתחם של הניסויים הקליניים. תרופות לטיפול בנפגעי גז עצבים, לטיפול במחלת הפברי ולטיפול בדלקת פרקים שגרונית. לכל שלושת המוצרים צפוי מסלול קליני מקוצר יחסית למקובל בענף, עם הסתברות גבוהה יחסית להגיע לשוק, לדבריהם.