גיא-רון מאיים: עיסוק במשוב השופטים יגרור צעדים משפטיים

הוועד המרכזי בלשכת עורכי הדין אוסר על ועד מחוז תל-אביב, בראשות עו"ד דורון ברזילי, לעסוק בנושא משוב השופטים - והחליט לחדש בעצמו את הדיאלוג עם השופטים בעניין

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין מאיים על ועד מחוז תל-אביב שלא לקדם בעצמו את ההידברות עם נציגות השופטים בנוגע ליוזמה לחדש את משוב השופטים.

בישיבה דרמטית של הוועד המרכזי של הלשכה אמש (ג') הוחלט ביוזמת ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, כי המוסדות הארציים של הלשכה יחדשו את הדיאלוג מול השופטים בנוגע לאמצעי בקרה על התנהלות שופטים.

עוד החליט הוועד המרכזי "לאסור על כל גורם, גוף או מחוז כלשהו בלשכה לעסוק בנושא בכל דרך ובכל צורה". גיא-רון אף ציין כי אם מוסד ממוסדות הלשכה - למשל ועד מחוז תל-אביב בראשות עו"ד דורון ברזילי - יפר את האיסור, לא יהסס הוועד המרכזי לפנות לבית משפט ולבקש להוציא צו מניעה נגד ועד המחוז, כדי "למנוע את ההפרה ולמצות את זכויותיה של הלשכה בדין".

גיא-רון החליט לחדש את הדיון בנושא המשוב, אף שלפני חודשים אחדים דחה הוועד המרכזי את הצעתו של עו"ד אפרים נוה לקיים משוב, וגיא-רון הודיע כי הנושא לא יועלה לדיון מחודש.

ההחלטה אמש התקבלה על רקע המגעים שבין ועד מחוז תל-אביב לבין נציגות השופטים, ובראשה השופטת ורדה אלשיך, בנוגע ליוזמת ועד המחוז לחדש את משוב השופטים, שקיימה הלשכה עד לשנת 2006.

באחרונה אף החליט הוועד לכלול בהצעת התקציב שלו לשנת 2011 סך של 100 אלף שקל לעריכת משוב, ואולם ברזילי הבהיר לאלשיך כי סעיף תקציבי זה ימומש רק אם המגעים מול השופטים ייכשלו.

בקרת התנהלות

בהודעת הלשכה אמש נמנעה דוברת הלשכה מלציין את המונח "משוב השופטים", ולדבריה הלשכה החליטה רק "לחדש את העבודה המשותפת מול נציגות השופטים בנושא בקרה על התנהלות שופטים". זאת, אף שבסדר היום של ישיבת הוועד המרכזי צוין במפורש כי מדובר ב"משוב השופטים".

גיא-רון אף מינה צוות מטעם הלשכה שאמור לחדש את המגעים מול השופטים, ואולם מי שאמור לעמוד בראשו, עו"ד אורן פרסקי, שוקל שלא לקבל עליו את התפקיד.

בהידברות בעבר, שאותה הוביל פרסקי בשם הלשכה, גובש מסמך הבנות עם השופטים. במסמך מ-2007, שנחשף לראשונה ב"גלובס" לפני כ-3 חודשים, נקבע כי יבוצע סקר על איכות התנהלותו של שופט בדיון, שיישלח בדואר לעורכי הדין, לצדדים ולעדים שייצאו מאולמו של השופט לאחר הדיון. בסופו של דבר היוזמה הוקפאה, מאחר שמליאת נציגות השופטים לא אישרה את המודל שעליו הוחלט.

"החלטה פתטית"

יו"ר ועד מחוז תל-אביב, דורון ברזילי, מסר כי "ההחלטה שהתקבלה היא ניצחון גדול וחשוב של המחוז. גיא-רון הבין כי מחוז תל-אביב הוא המכתיב את סדר היום בלשכה, וזה שגרם לו לשנות את עמדתו מקצה לקצה".

עם זאת, ברזילי ציין כי הוא "מסופק לגבי רצינות כוונותיו של גיא-רון, ואם יתברר כי כל מטרתו היתה לסכל את יוזמת המשוב - נפעל לחידושו".

על האיסור שהוטל על ועד מחוז תל-אביב לעסוק בענייני המשוב, אמר ברזילי כי "מדובר בהחלטה פתטית ובלתי חוקית. יש לנו אוטונומיה לפעול למען ציבור עורכי הדין במחוז, וכך נעשה".

מנגד, עורכי הדין יראון פסטינגר ואפרים נוה, החברים בוועד המרכזי, מתחו ביקורת על ה"זיגזג" בעמדת גיא-רון בנוגע לקיום המשוב.