מכינה תשקיף: דפי זהב עומדת לרשום מניותיה למסחר בבורסה

המנכ"ל, למפרט עשוי לוותר על חלק משכרו בתמורה לאופציות בדפי זהב ■ נציין כי ההנפקה המתוכננת הינה לאחר שהחברה עברה לבעלות מחזיקי האג"ח במסגרת הסדר חוב

לאחר שעברה לבעלות מחזיקי האג"ח שלה, חברת דפי זהב עומדת לרשום את מניותיה למסחר בבורסה, ובימים אלה עומלים בחברה על הכנת תשקיף. כך נודע ל"גלובס".

במקביל, מנהלים בעלי המניות של החברה - בנק הפועלים ומספר גופים מוסדיים - משא ומתן עם חברי ההנהלה באשר לתנאי השכר החדשים שלהם בעידן שלאחר הסדר החוב, אותו ערכה החברה לפני כשנה.

ל"גלובס" נודע עוד, כי למנכ"ל החברה, ניר למפרט, יש עניין אישי ברישום המניות למסחר. לנוכח תוצאותיה הכספיות הפושרות של דפי זהב, סבורים חלק מבעלי המניות כי תנאי העסקתו של למפרט - שכר של 2-2.5 מיליון שקל לשנה - אינם הולמים את מצב החברה.

בתמורה להפחתת שכרו, יוכל למפרט לממש אופציות שאמורות להינתן לו במסגרת הסדר שכר חדש. גם יו"ר החברה, יעקב אלינב, צפוי לקבל אופציות בהנפקה.

בהנהלת דפי זהב דחו היום קיומו של קשר בין ההנפקה הצפויה לבין תנאי ההעסקה של למפרט, והסבירו כי "התחייבות החברה לרישום למסחר הייתה חלק מההסדר שבו הפכו בעלי האג"ח לבעלי מניות, הסדר שקיבל את אישור בית המשפט".

יצוין, כי רישום המניות למסחר תואם גם את האינטרס של בעלי המניות. לגופים המוסדיים אין כל עניין להיות בעלי מניות בחברה פרטית, וגם אין להם כל כוונה להשקיע בה משאבים נוספים, אלא רק לנהלה באופן פאסיבי תוך המתנה לקונה. לכן, גם עבורם הפיכת המניות לסחירות, עם מחיר שוק, היא טובה ותאפשר בעתיד את מימושן בצורה קלה יותר.

רישום המניות למסחר ייעשה ככל הנראה לפי השווי האחרון שנקבע לחברה בהסדר החוב - כ-150-170 מיליון שקל בלבד. דפי זהב, העוסקת במדריכים מודפסים ואינטרנט, נקלעה למשבר פיננסי קשה בשנה שעברה, אותה סיכמה בהפסד של 272 מיליון שקל. יחד עם הפסדי 2008, מסתכם ההפסד ב-604 מיליון שקל.

יחד עם זאת, דפי זהב הצליחה לייצר תזרים מזומנים חיובי של כ-20 מיליון שקל אשתקד, לעומת 18.4 מיליון שקל ב-2008. כמו כן, בשורת ה-EBITDA היא רשמה צמיחה קלה של כ-4% לרמה של 77 מיליון שקל.

מצבה של דפי זהב הלך והתדרדר מאז מכירתה לקרן מרקסטון על ידי עורק (בסוף 2004). כתוצאה מכרוניקה של העברות שליטה תכופות, נהפכה החברה לממונפת ועתירת חובות. בתחילת 2009 הודיעה החברה לבעלי האג"ח שלה כי היא לא עומדת בהתניות הפיננסיות שלה ולא תוכל לפרוע את החוב.

המדריך להתדרדרות

במסגרת הסדר חוב אליו הגיעה עם נושיה - מחזיקי האג"ח ובנק הפועלים - עברו מניותיה לידיהם בתמורה למחיקת חוב של כ-350 מיליון שקל לבעלי האג"ח ו-160 מיליון שקל לבנק.

מבנה הבעלות החדש של דפי זהב כולל את בנק הפועלים, המחזיק ב-10% ממניות החברה, ולצידו מספר גופים מוסדיים: מנורה מבטחים, שמחזיקה בכ-20% ממניותיה; פסגות המחזיק ב-11%; וכלל ביטוח עם 10%. בעלי מניות נוספים הם דש (7%), אלטשולר שחם (6%), אקסלנס (6%) ובנק לאומי (6%).