"ידי יחימוביץ' נשלחות לכיסי בעלי ההון לגריפת הון תקשורתי"

ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' פנתה היום במכתב לשר האוצר ובו היא מציעה להקים קרן השקעות לאומית חצי ממלכתית, יחד עם יצחק תשובה, נובל אנרג'י והשותפות האחרות

הדיון הסוער אתמול בוועדת הכלכלה סביב שאלת העלאת תמלוגי הגז עדיין מעורר הדים: ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה), פנתה היום במכתב לשר האוצר ובו היא מציעה להקים קרן השקעות לאומית חצי ממלכתית, יחד עם יצחק תשובה, נובל אנרג'י והשותפות האחרות, שתפריש מההכנסות סכומים יחסיים כפי שיקבעו בין האוצר לשותפים.

על פי ההצעה, הסכומים יהיו מעבר למיסוי והתמלוגים הקבועים בתנאי הרישיון כמוסכם בין המדינה ליזמים. שמאלוב ברקוביץ' מציינת במכתב כי תשובה הביעה בפניה עניין בהצעה והוא מוכן לפעול לקידום היוזמה. חברת הכנסת קוראת לשר האוצר להיפגש עם תשובה ולדון בנושא.

בין היתר, תוקפת במכתבה שמאלוב ברקוביץ' את ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) בטענה כי התבטאויותיה אתמול בוועדה נבעו ממניעים פופוליסטים. "לצערי נראה כי צרות העין של יחימוביץ'. וידה הארוכה הנשלחת אל כיסי בעלי ההון לשם גריפת הון תקשורתי, מייצרים לנגד עיננו מציאות המבריחה משקיעים מישראל.

כל עיכוב בתהליך מחזקת את אויבנו במזרח התיכון, שעה שהגז הטבעי מול חופינו עלול להימכר בסופו של תהליך לכל העולם חוץ מלישראל", כותבת שמאלוב ברקוביץ', ומוסיפה כי "במציאות שבה ממילא קיימת תנודתיות במחירי הגז הטבעי, שעשויים להביא להגדלת אי הוודאות בחיזוי בהכנסות המדינה וכתוצאה מכך לקושי ביישום תוכניות תקציב רב שנתיות, אין מקום לתכנון מגדלים באוויר על הכנסות המדינה מאותם אפיקים בלתי יציבים".