החגיגה של בן לאדן

כאותו כדור שלג דוהר במורד, התגלגלו 'אזהרות המסע' מארה"ב לכל בירות אירופה

אוסאמה בן-לאדן מנופף בוודאי בקלצ'ניקוב שלו בתנועת ניצחון, ודי בצדק. בלי לעשות משהו מיוחד במערה החשמלית שלו, אי שם בגבול פקיסטן-אפגניסטן, אלימלך זורקין המודרני הזה הצליח לזרוע פאניקה בקרב אויביו המושבעים, שאוסרים על מוסלמיות צנועות לכסות את פניהן בפומבי.

ארה"ב, בריטניה ושוודיה היו הראשונות שהזהירו את אזרחיהן מביקורים בצרפת ובמדינות נוספות באירופה, בנימוק שמתוכננת מזימת טרור נגד 5 נמלי-תעופה שונים בו-זמנית. כלי תקשורת אמריקניים דיווחו שברשימת יעדי המחבלים נמצאים גם מגדל אייפל וכנסיית נוטרדאם בבירת צרפת. מי אמר ש"אלף לילה ולילה" הוא ספרות מוסלמית.

הבריטים קרי המזג הזהירו את אזרחיהם מפני "איום טרור ממשי" בצרפת ובגרמניה, ללא התייחסות לפיגוע טרור בשטח בריטניה. התגובה הצרפתית הגיעה מיד. "שירותי הביטחון מעריכים כי ישנה סבירות גבוהה לביצוע פיגוע טרור בשטח בריטניה", נכתב בהודעת משרד החוץ בפריז.

אין תירוצים / איור טל אביב
 אין תירוצים / איור טל אביב

אתר מחקרי שוק התעופה האמריקני, Skyscanner, מיהר לרכוב על ההתעניינות הציבורית ולדווח שמעת פרסום האזהרה של וושינגטון נרשמה ירידה של 35% במספר האמריקנים שמתעניינים באינטרנט בביקור בבריטניה. בריטניה עוד יצאה בזול: כמות החיפושים על שוודיה צנחה ב-47%, על צרפת ב-42% ועל גרמניה ב-40%. אותו אתר דיווח גם על ירידה של 42% במספר חיפושי האינטרנט של בריטים על צרפת, ושל 40% בחיפושים על גרמניה, זאת בעקבות עמידתה מעוררת הכבוד של בריטניה לימין אזרחיה במדינות מוכות הטרור הללו.

רק חברת התעופה ס.א.ס. קלקלה את החגיגה. בחוסר דמיון נורדי היא דיווחה שהיא לא הבחינה בשום ירידה במספר נוסעיה הנכנסים לשוודיה או נוסעיה באירופה בכלל.

לשבוע אחד, לפחות, בן-לאדן הצליח להצית מלחמת תיירות בינלאומית, בעזרת מדינות מפותחות שהיו להוטות לקבל יתרון תיירותי מסוים בזמנים של קיפאון כלכלי.