הכול חינם? גם "מעריב" החל לחלק עיתונים בחינם

מדובר במהלך שיווקי המהווה חלק מהמאבק ההולך וגדל של העיתונות היומית בעיתוני החינם ובראשם "ישראל היום"

"מעריב" החל בחלוקה חינמית של העיתון במוקדים הומי אדם. מדובר במהלך שיווקי המהווה חלק מהמאבק ההולך וגדל של העיתונות היומית בעיתוני החינם ובראשם "ישראל היום".

בין היתר ניתן למצוא את העיתון מחוץ למקומות כמו תחנות רכבת ומרכזי קניות, כאשר בכל פעם מתבצעת פעילות שיווקית נקודתית במיקומים מרכזיים בערים מרכזיות.

העיתון מצטרף בכך ל"ידיעות אחרונות", אשר בחודשים האחרונים השקיע משמעותית בהפצה חינמית של העיתון, גם בבתי מנויי עיתונים אחרים ואפילו בסופי שבוע. בד בבד ממשיכים העיתונים במבצעים במרכזים אחרים, שם הם נמכרים במחירים הפסדיים כמעט.

העיתונות היומית נמדדת בעיקר על-פי סקרי TGI, המודדים למעשה חשיפה של המותג.

בסקר האחרון השתווה "ישראל היום" ל"ידיעות אחרונות" והשיג חשיפה של כ-35%. "מעריב" ירד לחשיפה של 12.5%.

הצלחת החינמון בסקרים אלה נובעת בראש ובראשונה מתפוצתו הרחבה ומהעובדה כי הוא נגיש ומחולק בחינם במקומות מרכזיים. למרות שהסקרים אינם בודקים בהכרח מי באמת קורא בפועל את העיתונים ומה השפעתם, ההכנסות מפרסום בשוק זה מושפעות מתוצאותיהם.

על כן, בעיתונים היומיים החליטו לאמץ אסטרטגיה שעל-פיה ישקיעו אף הם באופן משמעותי בפעילות קידומית של חלוקה בחינם, על מנת להגדיל את הנפח בחשיפה. זאת לאחר תקופה ארוכה שבה נמנעו בעיתונות היומית מחלוקה בחינם, מחשש להוזלה תדמיתית של המוצר. היציאה לפעילות שיווקית אגרסיבית שכזו, נובעת גם מההכנסות ההולכות וקטנות גם כך ממכירות ברשתות השיווק השונות, במיוחד בימי חול.

על-פי הצהרותיו של יו"ר דירקטוריון "מעריב" החדש, זקי רכיב, פעילות הדפוס של העיתון אינה מהווה את החלק העיקרי באסטרטגיה העתידית של העיתון. רכיב, שהחל בעבודתו בעיתון השבוע, מוביל מהלך במסגרתו יעבור העיתון להיות דיגיטלי בעיקרו, תוך פיתוח אפליקציות טכנולוגיות מתקדמות שיעבירו לכל אחד מהקוראים - מנויים, את העיתון אותו הם מעוניינים לקרוא. זאת מתוך הבנה כי השלב הבא של העיתונות, הוא בהכרח אינו מודפס.

"במעריב" החלו כבר בפעילות שיווקית בתחום זה, כאשר הופעל בעיתון שירות המאפשר לקוראים לקבל תכנים יעודיים אל הדואר האלקטרוני שלהם.

ב"מעריב" סירבו להגיב לידיעה.