כחלון הורה לפרסם מיידית את שימוע הנדידה הפנים-ארצית

שר התקשורת מכשיר את הקרקע לכניסת מפעיל סלולר נוסף ■ השימוע שיתקיים ביום ראשון הבא יקבע איך לבצע את הנדידה בסלולר מבחינה טכנית

שר התקשורת משה כחלון הורה לפרסם מיידית את השימוע בנושא הנדידה הפנים-ארצית בסלולר. השימוע יפורסם ככל הנראה ביום ראשון הבא. פרסום שימוע הנדידה התעכב עד כה בשל ויכוח במשרד התקשורת לגבי השימוע ההנדסי - האם חיוני לפרט פירוט הנדסי בשימוע או להסתפק במשהו כללי יותר. ביום ד' נערך דיון נוסף בסוגיה, ובו הוחלט להוסיף לשימוע מפרט טכני שמבוסס על התקינה הבינלאומית המקובלת כדי לחזק את התוקף המשפטי שלו.

בנוסף, החליטו במשרד התקשורת לשכור יועץ טכנולוגי שייבחר במכרז על מנת ללוות את השימוע, וכן כדי שניתן יהיה להתמודד עם הטענות של חברות הסלולר, שצפויות להתנגד לו.

השימוע הטכני מלווה את החלטת הממשלה בדבר השימוש בכלי הנדידה הפנים ארצית. החלטת הממשלה אמנם נותנת את המעטפת החוקית לנדידה הפנים ארצית, אך ללא השימוע ההנדסי לא ניתן לדעת איך לבצע את הנדידה מבחינה טכנית, לדוגמה היכן מתחילה השיחה והיכן היא מסתיימת. למשל באזור שבו למפעיל החדש אין כיסוי, השיחה מתחילה ברשת של המפעיל הוותיק וחוזרת למפעיל החדש כשהמנוי חוזר לאזור הכיסוי של האחרון.

הנדידה הפנים ארצית היא קריטית למכרז להכנסת מפעיל סלולרי נוסף (מכרז התדרים) ובלעדיה לא ניתן יהיה להוציאו לפועל. מדובר בכלי מרכזי וחשוב ליצירת תחרות במהירות, וזאת על ידי חיוב המפעילים הקיימים להעניק לשחקנים החדשים זכות להשתמש ברשת הרדיו שלהם, כך שיוכלו להגיע לפריסה רחבה תוך הקמת הרשת החדשה שלהם.