ביוקנסל משנה תוכניות: תקדים גיוס מקומי להנפקה בנאסד"ק

לא מתכוונת ללכת ישירות לנאסד"ק לגיוס של 10 מיליון דולר, אלא כנראה תבצע קודם גיוס קטן בישראל ■ התוצאות של ניסוי בסרטן הלבלב צפויות להשפיע על הצלחת הגיוס

חברת ביוקנסל , שמפתחת תרופות ממוקדות לסרטן, סיימה את הטיפול בחולים במסגרת הניסוי שלב I/II בסרטן הלבלב. התוצאות צפויות להתקבל בעוד מספר שבועות. עיתוי הגעת התוצאות תאם את המועד בו מתכננת החברה לצאת לגיוס הון.

ל"גלובס" נודע כי בניגוד לתוכניות שהתגבשו בחודשים האחרונים, כרגע אין החברה מתכוונת ללכת ישירות לנאסד"ק לגיוס של 10 מיליון דולר, אלא כנראה תבצע בישראל גיוס קטן, ותמשיך להנפקה בארה"ב בעוד מספר חודשים.

החברה מעולם לא אישרה רשמית כי היא מתכננת הנפקה בארה"ב, אלא רק שהיא בוחנת זאת, אך הגישה ל-SEC, רשות ניירות ערך האמריקנית, מסמכים שדרושים לביצוע הנפקה או גיוס.

התוצאות שיתקבלו במוצר לסרטן הלבלב יהיו חשובות מאוד להצלחת הגיוס. זהו המוצר השני של החברה שמסיים שלב זה של הניסויים הקליניים. לחברה מוצר בשלב השני של הניסויים לסרטן שלפוחית השתן ובשלב I/II לסרטן השחלות.

לעומת סרטן שלפוחית השתן, סרטן הלבלב הוא צורך נטול פתרון, מחלה מהירה וקטלנית ומבחינת החברה שוק אטרקטיבי מאוד. את שלב הניסויים השני בתרופה זו צפויה החברה להתחיל ב-2011. את החברה מנהל אורי דנון. היום עלתה מנייתה בתל אביב ב-4.3%.