משאבי טבע מתרצת: "הופתענו לראות הפעילות החריגה במניה"

רועי סבג בצעד נדיר: "הופתעתי לראות פעילות כה חריגה במניות ובתוך דקות יצרתי קשר עם סמנכ"ל הכספים והיועצים המשטיים על מנת לוודא כי מיד ידווח לשוק כל המידע"

זה מספר ימים מרכזת מניית משאבי טבע מחזורי מסחר חריגים על רקע הודעתה כי היא בוחנת אפשרות לרכוש מידי בעל השליטה, רועי סבג, זכויות במכרות זהב בארה"ב.

על רקע זה מפרסם הבוקר (א') רועי סבג באתר הבורסה מכתב לבעלי המניות של החברה ובו הוא מדגיש כי "ב-6 באוקטובר נערכה ישיבת דירקטוריון בה דנו והצגנו לדירקטוריון החברה את האסטרטגיה העסקית של החברה באופן מפורט. כמו כן הצגנו את העקרונות לביצוע עסקה בין בעל השליטה בחברה (אנוכי) לבין החברה, לפיה בעל השליטה ימכור לחברה זכויות במכרה זהב וזכויות לרכישת מכרה זהב נוסף". סבג מדגיש כי בישיבת הדירקטוריון הנ"ל לא נתקבלו כל החלטות ודה פקטו הישיבה הוגדרה כישיבת עבודה לדיון ראשוני, ובהתאם לכך, ובהתחשב בעובדה כי בישיבת הדירקטוריון לא התקבלו החלטות, החברה לא נערכה לפרסום דיווח מיידי.

סבג מסביר כי אירועי יום ד' האחרון, במסגרתו זינקה החברה בעשרות אחוזים טרם ההודעה, התרחשו בזמן שהוא ישן כיוון שנמצא בצפון אמריקה. לכשהתעורר, הופתע לדבריו לראות פעילות כה חריגה במניות ובתוך דקות ספורות יצר קשר עם סמנכ"ל הכספים של החברה ויועציה המשטיים על מנת לוודא כי מיד ידווח לשוק כל המידע במטרה לצמצם את פערי המידע.

סבג מביע צער על דיווחי התקשורת, לפיהם מידע פנים שהודלף הוא האחראי לזינוק בערך מניית החברה ומציין כי הוא התרכז, מאז רכישת השלד הבורסאי בסוף מאי השנה, על פיתוח אסטרטגיית השקעה עם פוטנציאל לייצור תשואות גבוהות וערך למשקיעים בטווח הארוך.

בסיכום דבריו, נתלה סבג באילנות גבוהים ומצטט את גורו ההשקעות בנג'מין גראהם, מורו הרוחני של וורן באפט: "בכל הקשור להשקעות, אני דוגל בהשקפה שהשוק בטווח הקצר הוא מכונת הצבעה ולעומת זאת בטווח הארוך השוק הוא מכונת שקילה המשקפת את הערך האמיתי של החברה ופעילותה". אף פעם לא מזיק....