קניון מול זכרון ישנה ייעוד מתעשייה למסחר

קניון "מול זכרון" של היזם משה בר-יהודה, סמוך לכביש 4 מול זכרון יעקב ודרומית לאזור התעשייה מעין צבי, יוסדר סופית לשימושי מסחר ויורחב במסגרת תוכנית שאושרה בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה. במסגרת התוכנית ישתנה ייעוד המגרשים משימוש לתעשייה לשימושי מסחר ותעסוקה, ויוקם בהם מרכז קולנוע אזורי.

ב"גלובס" נחשף לפני כשנתיים וחצי שקניון "מול זכרון" הוקם על קרקע המיועדת לתעשייה, לאחר שקיבל ב-2007 היתר לשימוש חורג לתקופה של חמש שנים מידי הוועדה המרחבית לתכנון ולבנייה שומרון.

התוכנית שאושרה כעת בוועדה המחוזית משנה את ייעוד שני מגרשים, כולל המגרש עליו ניצב "מול זכרון", מאזור תעשייה לאזור מסחר ותעסוקה בהיקף 19 אלף מ"ר. מלבד הסדרת מעמדו של הקניון מאפשרת התוכנית להקים עליו קומה נוספת של שימושי תעסוקה, משרדים, מרפאות ובידור. במגרש הנוסף תתאפשר הקמת קומה מסחרית ומעליה קומה נוספת לתעסוקה ובידור, כולל מרכז הקולנוע.

יצוין שבסביבת שטח הקניון מקודמת תוכנית לאזור תעסוקה אזורי משותף לרשויות זכרון יעקב, חוף הכרמל, פרדיס וג'סר א-זרקא על בסיס תמ"מ 6 המופקדת, שמייעדת את האזור לאזור פיתוח עירוני עם מרכז תחבורה הנסמך על תחנת הרכבת.