האוצר: מחירי הדירות ירדו ב-0.6% באוגוסט; מס' העסקאות צנח

מסקירת "אורות אדומים" של משרד האוצר עולה עוד כי נרשמה ירידה חדה של 4.6% במספר העסקאות בתחום הנדל"ן בחודש אוגוסט ■ מחירי הדירות עדיין גבוהים ב-0.9% מהשנה שעברה

שוק הנדל"ן ממשיך להתקרר כשהוא מגיב לצעדים המוניטריים של בנק ישראל ולהערכות השונות בתחום באשר למחירים הגבוהים בשוק הדירות.

סקירת "אורות אדומים" של משרד האוצר שפורסמה הבוקר, כמדי חודש, מצביעה על הידרדרות נוספת בשיעור חד של 4.6% במספר העסקאות בתחום הנדל"ן. ירידה זו מצטרפת לצניחה חדה של כ-10% שנרשמה במספר העסקאות לרכישת דירות בחודש יולי. בסך הכל, מציינים במשרד האוצר, צנח מספר עסקאות הנדל"ן בשיעור מבהיל של 25% ביחס לחודש אוגוסט 2009.

הירידה החדה ביותר נרשמה במספר העסקאות לרכישת דירות חדשות שהסתכמה בכ-34%. עם זאת, באוצר מסייגים את הנתון ומסבירים כי עסקאות אלה מהוות רק חלק קטן של כ-20% מהעסקאות בשוק הנדל"ן המקומי. בחישוב כולל של שלושת החודשים האחרונים נרשמה ירידה של 17% בסך עסקאות הנדל"ן ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

במשרד האוצר לא מתעלמים גם מהטרנד החם של קבוצות הרכישה ומציינים את פרוייקט "One and Only" של גינדי החזקות בפ"ת שהציעה כ-500 יחידות דיור באמצעות מועדון "חבר" של משרתי צבא הקבע וכוחות הביטחון. באוצר מייחסים לפרוייקט גידול חד של כ-280% במכירת דירות באזור המרכז ביולי בהשוואה לחודש יוני.

ירידת מחירים - בכל האזורים

באשר לרמות המחיר של הדירות ברחבי הארץ מציינים באוצר כי באוגוסט נרשמה ירידה נוספת של 0.6% במחירה של דירה חציונית. ירידות המחירים אפיינו את כל האזורים בארץ, למעט אזור ירושלים בו נרשמה דווקא עליה של 2.5% ביחס לחודש שעבר.

מחירה החציוני של דירה עמד בחודש האמור, על פי הסקירה, על 1.06 מיליון שקל - מחיר שעדיין גבוה ב-0.9% מהמחיר החציוני לדירה בחודש אוגוסט שעבר.