ביונדווקס החלה בניסוי שלב IIa עם החיסון האוניברסלי לשפעת

תוצאות צפויות כבר ברבעון השני של 2011 ■ המנכ"ל רון בבקוב: "תחילת ניסוי זה מהווה אבן-דרך משמעותית בפיתוח הקליני של החיסון האוניברסלי לשפעת"

ביונדווקס , המפתחת חיסון אוניברסאלי לשפעת, הודיעה היום (ב') על התחלת הניסוי הקליני שלב IIa עם החיסון האוניברסאלי לשפעת, המולטימרי-001, ותחילת מתן הזריקות הראשונות. עוד מדווחת ביונדווקס כי תוצאות צפויות להתפרסם עד סוף הרבעון השני של שנת 2011.

הניסוי יבחן את הבטיחות והאימונוגניות (תגובת המערכת החיסונית של הגוף) של החיסון, את יכולת החיסון להגביר את התגובה החיסונית לחיסון השפעת המסחרי, וכן את התועלת שבהזרקה בו זמנית של שני החיסונים.

נזכיר כי החברה סיימה עד היום בהצלחה שני ניסויים קליניים בשלב I/II בחיסון המולטימרי-001. החיסון נמצא בטוח לשימוש בכל המינונים שניתנו באופן מובהק סטטיסטית בהשוואה לקבוצת הביקורת.

רון בבקוב, מנכ"ל ביונדווקס ציין כי "תחילתו של ניסוי זה מהווה אבן דרך משמעותית בפיתוח הקליני של החיסון האוניברסאלי לשפעת המולטימרי-001 הנחשב לראשון מסוגו בעולם. לאחר הצלחת שני הניסויים הקודמים, בהם הוכח כי החיסון המולטימרי-001 בטיחותי ומעורר את התגובה החיסונית במבוגרים ובצעירים, הניסוי החדש הוא שלב חשוב בפיתוח החיסון האוניברסאלי לשפעת. ניסוי חשוב זה יקדם אותנו צעד חשוב נוסף בדרך מימוש חזונה של החברה להבטיח הגנה מפני מחלות השפעת על ידי חיסון יחיד שיחליף את הצורך להתחסן מחדש מדי שנה כפי שנדרש בחיסון הקיים כיום".