הדולר התאושש: היציג טיפס ל-3.62 ש', האירו נקבע על 5 ש'

כלל פורקס: "בנק ישראל עשוי לחזור להתערבות ולרכוש דולרים כבר היום" ■ הדולר מתחזק בעולם מול המטבעות העיקריים - אירו וליש"ט

חילופי משמרות נרשמים היום (ג') בגזרת המט"ח כאשר האירו נחלש אל מול השקל שעה שהדולר האמריקני דווקא מתחזק ומתאושש מעט מרמת השפל שרשם אתמול מול המטבע המקומי.

בנק ישראל קבע את השער היציג בעלייה של 0.6% לרמה של 3.62 שקלים, זאת לאחר שאתמול נקבע שערו היציג על ידי בנק ישראל ברמה נמוכה במיוחד של 3.599 שקל בלבד.

בתוך כך, העריכו הבוקר בכלל פורקס כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר לא ימתין לעליית המטבע על ידי כוחות השוק לבדם, ויבצע כבר היום מהלך: "בנק ישראל עשוי לשוב למדיניות רכישת הדולרים כבר במהלך היום, בהתאם לסנטימנט שישרור בשווקים", נכתב בסקירה היומית של בית ההשקעות.

האירו, שאיבד מוקדם יותר את קידומת חמשת השקלים, מצליח להתאושש מעט ולכבוש רמה זו מחדש. היציג נקבע על 5 שקלים.

ההתפתחויות בשוק המט"ח המקומי תואמות את המגמה העולמית, במסגרתה מתחזק הדולר אל מול האירו בשיעור של 0.3% כששער החליפין עומד כעת על 1.383 דולר לאירו.

עם זאת, לעומת הין היפני מאבד הדולר גובה בשיעור של 0.24% ויורד אל מתחת לרמת 82 ין יפני לדולר. שער החליפין העדכני נכון לשעה זו 81.87 ין לדולר - שער נמוך במיוחד שמעורר דאגה רבה בקרב היצואנים במזרח - עובדה אשר הביאה לירידות שערים חדות בבורסות המזרח הבוקר.

[לאתר המט"ח][לפורטל הפיננסי]