שחקני MVNO: חברות הסלולר רוצות להרוג אותנו כשאנו קטנים

נציגי המפעילים הווירטואליים התרעמו בדיון בוועדת הכלכלה על הסחבת של חברות הסלולר ■ משרד התקשורת: מקווים שלא נצטרך להתערב

שחקני ה-MVNO (מפעילים וירטואליים) חוששים מפני חוסר הצלחת המו"מ עם החברות הסלולריות. בדיון בוועדת הכלכלה היום (ג') אמרו כי המצב לא מעודד. חברות ה-MVNO נשלחו לנהל מו"מ עם חברות הסלולר על מנת להגיע למחיר מוסכם על השימוש ברשת שלהם.

עו"ד אברהם לוי, נציג טלקום 365 מקבוצת המשביר לצרכן, אמר בדיון כי "פנינו ביום הראשון שקיבלנו רישיון לשלוש החברות הסלולריות במטרה לנהל מו"מ אינטנסיבי. ארבעה חודשים אחרי אנחנו עדיין לא מזהים נכונות. התשובה הראשונה התקבלה אחרי חודש. קשה לומר שיש פריצת דרך. הסלולריים לא רוצים אותנו, הם מנסים לעשות את זה גם במהלכים מול משרד התקשורת. אי אפשר לומר שהתקדמנו. עדיין לא מצאנו מפעיל שאומר שכדאי לו להגיע להסדר. הם רוצים למחוק אותנו כל עוד אנו קטנים. הצענו הצעות ואנחנו מחכים לתשובות. בפרטנר רמזו לנו שהנהלה מתחלפת ולכן היא צריכה להתארגן".

שחר רז, המייצג את הום סלולר מהום סנטר, אמר בדיון כי "התחלנו את המו"מ אבל זה לא משתלם להם. המו"מ לא יהיה רק על מחיר, יהיו עניינים של חיבור הנדסי, מחיר של גלישה באינטרנט, זה לא יהיה רק מחיר לדקה. השחקנים הקטנים יהיו שבויים בידי החברות הסלולריות ולכן צריך להבטיח שהמידע שיהיה להם על הלקוחות, לא יגיע לידי החברות הסלולריות. חברת הסלולר תדע הכל על הלקוח ולכן צריך לחשוב כיצד מבטיחים שחברת הסלולר לא תוכל להשתמש במידע על הלקוחות שלנו ולהציע להם מחירים נמוכים יותר.

חבר הכנסת נחמן שי אמר שהמצב לא טוב למרות שהמשרד עושה עבודה מצוינת. אבל ניכר שלא מצליחים לשבור את ההגמוניה של החברות הסלולריות בכל הקשור להרחבת התחרות בשוק. אני חושב שכל פעולה שתיעשה חייבת להיות מגובה על ידי הכנסת כי נראה שהחברות הסלולריות בולעת את הזבובים הקטנים וצריך לתת להם הגנת ינוקא כדי שייכנסו לשוק.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר בדיון כי הוא מקווה שמשרד התקשורת לא רוצה להתערב במו"מ המסחרי בין הצדדים אבל יעשה זאת אם יווכח שאין ברירה. בר טל קרא לשחקנים להתעשת ולהגיע להבנות לבד.