פלאפון זכתה במכרז עובדי המדינה: ישלמו רק 7 אגורות לדקה

גברה על סלקום וזכתה במכרז החשכ"ל - תשדרג 100 אלף מכשירים של עובדי המדינה ■ הציעה מחיר נמוך למדי בשל הורדת תעריפי הקישוריות ■ גם בני משפחות עובדי המדינה יקבלו הטבות

חברת הסלולר פלאפון זכתה הבוקר (ג') במכרז החשכ"ל (החשב הכללי במשרד האוצר) ותמשיך להיות הספק הראשי של טלפונים סלולריים עבור כל עובדי המדינה בארץ. פלאפון נמנית על קבוצת בזק שבשליטת שאול אלוביץ'.

מדובר במכרז הגדול ביותר במדינה. פלאפון הציעה מחיר של 7.1 אגורות לדקת שיחה בלבד ו-10.9 אגורות להודעת SMS. לשם ההשוואה, התעריפים הרגילים של פלאפון עומדים על כ-40 אגורות לדקה בממוצע ו-10-30 אגורות ל-SMS. אגב, מהדו"חות הכספיים של בזק עולה כי פלאפון גובה את המחיר הנמוף ביותר משאר חברות הסלולר, שכן סלקום גובה 46 אגורות לדקה ואורנג' גובה 53 אגורות בממוצע לדקה.

דמי השימוש יעמדו על 32 שקל בחודש ויכללו 150 דקות שיחה ראשונות, VPN חינם לכל המנויים וכן הודעות SMS חופשיות חינם בין עובדי המדינה, חבילת גלישה, דיבורית ואחריות. עובדי המדינה ישלמו גם 15-49 שקלים בחודש בגין ציוד קצה למשך 36 חודשים. כל המכשירים יהיו מכשירי הרשת החדשה של פלאפון, ובכללם סמארטפונים.

חברת TCM היא זו שליוותה את המכרז, כאשר גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, ניהל את המכרז אישית ביחד עם דניאל ספיר, סמנכ"ל מגזר עסקי בחברה. פלאפון התחרתה מול סלקום במכרז והגיעה למחיר שאיש לא העלה על דעתו, בעיקר בעקבות הפחתת תעריפי הקישוריות והתחרות הצפויה בשוק.

פלאפון הייתה המועמדת הטבעית לזכות במכרז, וזאת על רקע העובדה שהיא עד עכשיו סיפקה את השירות לעובדי המדינה. החברה כבר הייתה פרוסה בכל משרדי הממשלה בצורה שהקלה עליה להציע מחיר נמוך כל כך.

פלאפון תיאלץ להשקיע סכום של עשרות מיליוני דולרים בשלב המיידי בשדרוג מכשירים לכ-100 אלף עובדי מדינה וקרוב לוודאי שהעסקה תוביל גם לכך שרבים מבני משפחות העובדים יצטרפו במסגרת כזו או אחרת לפלאפון ויזכו להטבות.

משה דהן, מנכ"ל TCM שליוותה את המכרז, אמר כי מכרז חדשני זה לווה במתודולוגיות מורכבות שהבטיחו מיצוי פוטנציאל יתרון הגודל של המדינה ועל כן איפשרו שיפור השירות ואבטחת רמת שירות גבוהה. דהן אמר עוד כי עבודת המכרז נמשכה כשנה והוכתרה בהצלחה.