ממשלת סין הורתה לבנקים להגדיל את הלימות ההון ב-0.5%

מטרת הממשלה הסינית בהעלאת הרזרבות בבנקים היא להגביל את הלוואות שהם נותנים ■ הבנקים יורשו לתת הלוואות בהיקף כולל של 7.5 טריליון יואן בלבד

מקורות בסין מדווחים היום (ג') כי ממשלת סין הורתה לששת בנקים הגדולים שלה להגדיל את רמת הרזרבות שלהם כמהלך נוסף של הממשלה לשלוט בהלוואות הבנקים ולהגביל אותם.

ששת הבנקים הגדולים של סין קיבלו הוראה להגדיל ב-0.5% את הלימות ההון שלהם, מדובר ב-17.5% מפקדונות הבנקים, כך על פי דיווחים בסין המצטטים עובדי בנקים בעילום שם.

הממשלה הסינית הודיעה כי הבנקים יורשו לבצע הלוואות בהיקף כולל של 7.5 טריליון יואן (1.1 טרליון דולר) בלבד השנה, מדובר בירידה של 9.6 טריליון יואן שהורשו הבנקים להלוות בהשוואה לשנת 2009. ששת הבנקים שיושפעו מההוראה מחזיקים ביחד 55% מפקדונות הבנקים של סין, כך על פי קרדיט סוויס.

העלאת רמת הרזרבות של הבנקים תגרום להוצאתם של 200 מיליארד יואן (29 מיליארד דולר) ממאגרי הכספים של הבנקים המיועדים להלוואות. על פי כלכלני גולדמן זקס, מדובר בסכום נמוך באופן יחסי.

ממשלת סין טרם הוציאה הודעה רשמית על צעד זה והמידע על המהלך האמור של ממשלת סין התקבל מעובדי בנקים. ניסיון ההתקשרות של גולדמן זאקס עם דוברות הבנק המרכזי של סין במטרה לאשש את הידיעה, עלה בתוהו.

"העלאת רזרבות מהווה איתות ברור של הבנק המרכזי בסין לבנקים לכך שהוא מוכן לנקוט בצעדים כדי לשלוט בהלוואות" כך אמרו כלכלני גולדמן יו סונג והלן קיו בדיווח היום.