ויסמן לקראת הסכם עם וירג'ין: ייכנסו כמפעיל סלולר וירטואלי

וירג'ין היא המפעיל הווירטואלי הגדול ביותר בעולם, ובמסגרת שת"פ היא תקצה את שם המותג ואת הידע שצברה לטובתם המיזם

איש העסקים דודי ויסמן, בעליה של קבוצת אלון, עומד לסגור עסקת שיתוף פעולה עם חברת וירג'ין הבריטית על כניסה לשוק הסלולר הישראלי. וירג'ין היא המפעיל הווירטואלי (MVNO) הגדול ביותר בעולם, ובמסגרת שת"פ היא תקצה את שם המותג ואת הידע שצברה לטובתם המיזם.

כניסתו של דודי ויסמן עם חברה בסדר גודל של וירג'ין יוצרת הזדמנות לשינוי עמוק בשוק הסלולר בישראל. מדובר בשחקנים עם יכולות אסטרטגיות משלימות, שכרגע אף בעל רישיון למפעיל וירטואלי אינו יכול להשתוות אליהן.

נתח שוק לא מבוטל

וירג'ין היא אחד המותגים החזקים בעולם בזכות הבעלים ריצ'רד ברנסון, דמות יוצאת דופן ומוכרת בכל העולם.

השת"פ עם דודי ויסמן יביא את הכוח השיווקי של קבוצת אלון לשוק הסלולר, לפיכך מדובר במיזם שסיכויו להצליח גבוה יותר מאשר סיכויו של כל מפעיל אחר שינסה להיכנס לשוק.

נושא ה-MVNO הוא גם כך נושא מורכב, ובישראל הוא גם מסובך ליישום. עם זאת, הניסיון של וירג'ין אמור לעזור בכך, שכן כאמור מדובר במותג מהחזקים ביותר בעולם בשוק הסלולר. בארץ נושא ה-MVNO טרם נסגר, משום שחברות הסלולר רואות במפעילי ה-MVNO איום והמו"מ ביניהם נכון לעכשיו נוחל כישלון (ראה ידיעה נפרדת).

משרד התקשורת מתכוון להתערב ולהסדיר את היחסים בין המפעילים הווירטואלים לחברות הסלולר, אך הדבר אינו פשוט משום שמדובר במו"מ מסחרי בין גופים מסחריים. לרגולציה יהיה כאן תפקיד מכריע בהצלחה של המיזם. עם זאת שחקנים בסדר גודל כמו של וירג'ין וקבוצת אלון עשויים לשנות דרסטית את ההתייחסות של חברות הסלולר למיזם, וייתכן שחלקן אף ירצו לשתף פעולה עם מותג כל כך חזק.

בנוסף, לחברות הסלולר יהיה נוח יותר להסכים לשיתוף פעולה עם גוף בסדר גודל כמו קבוצת אלון ווירג'ין, משום שלא מדובר בגוף קיקיוני אלא בגוף בעל יכולות שבאמת לתפוס נתח שוק קטן אמנם, אך לא מבוטל.

את תגובתה של קבוצת אלון לא היה ניתן להשיג.