הבורסות באירופה נסחרת בעליות קלות; אסיה בשיא של שנתיים

מניות המשאבים מזנקות נוכח העלייה במחירי הסחורות ■ מנהל השקעות אוסטרלי: "הסנטימנט החיובי יימשך הודות לדו"חות הכספיים הטובים ונתוני המאקרו המעודדים"

הבורסות המרכזיות באירופה נסחרות היום (ה') בעליות קלות, זאת לאחר שהמדדים המובילים טיפסו אתמול בכ-2%. עליות אמש בוול סטריט לשיא שלא נראה מאז תחילת מאי (עת החריף משבר החוב באירופה) מספקים רוח גבי לבורסות אירופה, כאשר היחלשות הדולר מול האירו (הצמד אירו-דולר חצה אמש את ה-1.4 דולרים לאירו) מקרינה על שוק המט"ח העולמי כולו והדולר נחלש בעולם.

מדדי המניות והמטבעות באסיה מזנקים היום (ה') לשיא של כשנתיים ומחירי הסחורות ממשיכים לעלות ותומכים במניות המשאבים. מדד MSCI אסיה עולה ב-1.9% - שיא שלא נראה מאז יולי 2008.

מדד "דולר אסיה" של סוכנות בלומברג ובנק JP מורגן, אשר עוקב אחר 10 המטבעות האסיאתיים המובילים למעט הין היפני, עולה ב-0.2% לרמת שיא שלא נראתה מאז אפריל 2008. הדולר האוסטרלי קרוב לשוויון היסטורי מול הדולר האמריקני והצמד נסחר כעת ברמה של 0.996 ד'.

המשקיעים מעודדים מנתוני יתרות המט"ח של סין שפורסמו אתמול, אשר העידו כי היתרות הגיעו לשיא של יותר מ-2.6 טריליון דולר. המשקיעים רואים בכך עדות לביקוש העולמי לסחורות סיניות, שנותר איתן. אתמול דיווח הממשל הסיני כי הייצוא בחודש שעבר קפץ ב-25% והגדיל את העודף המסחרי שלה ל-16.9 מיליארד דולר.

"השווקים באסיה אטרקטיביים כי המשקיעים מחפשים להיכנס לכלכלות שצומחות במהירות ותלויים פחות במדיניות תמרוץ כזו או אחרת", אמר לסוכנות בלומברג טים שרדרס, מנהל השקעות ב-Pengana Capital שבמלבורן, אוסטרליה. "הסנטימנט החיובי יימשך הודות לדו"חות הכספיים הטובים ונתוני המאקרו המעודדים".

מבין המניות הבולטות היום באסיה, מניות המשאבים עולות בעקבות העליות במחירי הסחורות, כמו למשל הנפט שנושק כבר ל-84 דולר לחבית. מניית BHP ביליטון , חברה הכרייה הגדולה בעולם ויצרנית הנפט הגדולה באוסטרליה, עולה וכך גם ריו טינטו .

מבחינת אירועי מאקרו מדובר ביום דל למדי, למעט החלטה דרמטית של הבנק המרכזי בסינגפור, אשר החליט להדק את המדיניות המוניטארית, מה שחיזק את המטבע המקומי מול הדולר האמריקני. הבנק המרכזי החליט להעלות "מעט" את רצועת הניוד של המטבע המקומי מול סל המטבעות ובכך לאפשר לו להתחזק יותר. זאת, על מנת להילחם באינפלציה במדינה, ולאחר שמדינות מתפתחות רבות כבר החלו במדיניות הידוק מוניטארית שכללה העלאת ריבית, כדוגמת הודו, מלזיה ותאילנד.