קר שם בחו"ל

כך גילה נוחי דנקנר שניהול חברות גלובליות זה לא דבר כל-כך טריוויאלי כפי שהיה נדמה לו

לפני שבע וחצי שנים רכש נוחי דנקנר את השליטה בקונצרן אי.די.בי בעסקה שהקפיצה אותו לליגה הראשונה של אנשי העסקים הישראלים. לפני כארבע שנים החליט דנקנר שהגיע הזמן לצאת מעבר לים. לצורך כך, הוא רכש את קונצרן כור, שהחזקתו המרכזית היא מכתשים אגן , והפך אותו לזרוע הפעילות הבינלאומית של הקבוצה.

ארבע שנים אחרי, מתברר שהצעד המשמעותי ראשון של דנקנר ביציאה לחו"ל לא היה הצלחה גדולה. מכתשים אגן סובלת מחולשה תקופה ארוכה, המתבטאת בירידה משמעותית ברווחיות. השבוע נודע כי דנקנר נמצאים במגעים עם חברת כמצ'יינה הסינית למכירת מכתשים אגן לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר, שווי נמוך משמעותית מהשווי בו הייתה החברה כשדנקנר רכש את כור.

דנקנר הגדיל בשנים האחרונות באופן משמעותי את השקעות אי.די.בי בחו"ל, כאשר היעד שלו הוא שלפחות מחצית מפעילות בקונצרן תהיה בינלאומית, אולם בינתיים הוא מגלה שקר שם בחוץ. הוא אומנם עשה סיבוב מוצלח ורווחי בבנק השוויצרי קרדיט סוויס (רווח של כמיליארד דולר) והגדיל את החשיפה של אי.די.בי לחו"ל, אך לא ביצע השתלטות מוצלחת על אף חברה זרה.

ההשקעות השונות של דנקנר בחו"ל בהחלט פתחו לו דלת למיליה של אנשי העסקים הבינלאומיים, אולם דנקנר גילה בשנתיים החולפות, בסיוע המשבר, שניהול חברות גלובליות לא טריוויאלי כמו שאולי זה נראה, ושהערך המוסף שיש לו בישראל הרבה פחות רלוונטי בחו"ל.

יחד עם זאת, לא נראה שהוא לא מתכוון להרים ידיים בכל הקשור ליציאתה של אי.די.בי לחו"ל, אך גם מבין שיש לו עוד מה ללמוד לפני שישתלט על חברות זרות.