אחמדיניג'ד סמוך לגבול ישראל הצפוני: "סופם של הציונים הגיע"

נשיא איראן נאם בדרום לבנון מול אלפי תומכי חיזבאללה ■ "הודות להתנגדות ולאמונה בהתנגדות - פלסטין הקדושה תשוחרר מהכיבוש"

המתיחות בגבול לבנון מגיעה היום לשיא, ביום השני של ביקורו ההיסטורי של נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד בלבנון. בשעות הצהריים הגיע הנשיא האירני לדרום לבנון, ובישראל עוקבים בדריכות אחר התנהלות ביקורו.

בשעות אחר הצהריים המוקדמות התאספו עשרות אלפי תומכי חיזבאללה לבמת הענק שהוקמה בבינת ג'ביל, שם הם חיכו להגעתו של נשיא איראן. כשיצא מאחורי הפרגוד השחור, התקבל בתשואות ובשירה.

"הגיע סופם של הציונים"

לפני נאומו נשמעו המנוני לבנון ואיראן. אחמדינג'אד פתח את הדברים בפסוקים מהקוראן, כנהוג, ואמר להמונים: "שלום לכם, עם יקר, עם טוב, עם חזק. שלום לכם לוחמי ג'יהאד יקרים. עם אמיץ, עם גיבור. ברכות למגנים על הכבוד האנושי. שלום לכם גיבורים. שלום לכם גם השאהידים, החללים שנפלו ביניכם".

"עמידתכם האיתנה חזקה הרבה יותר מהטנקים, ספינות הקרב ומסוקי הקרב של ישראל. הוכחתם לכל העולם שההתנגדות שלכם חזקה יותר מהכיבוש. הפכתם לדוגמה לעמי האזור ועמי העולם. אין שום ספק שכל העם הלבנוני עומד בשורה אחת נגד הכיבוש והדיקטטורה", המשיך.

"האויבים שלנו הם האויבים שלכם", אמר והדגיש את הקשר ה"נצחי", לדבריו, בין אירן ללבנון. "והם רוצים לפגוע באחדות שורותיכם. האחדות היא סמל ההתנגדות והניצחון. כל העם הלבנוני על שלל עדותיו בחר בדרך האחדות כדי לנצח. בינת ג'ביל היא סמל החירות וסמל הכבוד. בינת ג'ביל היא מעוז ההתנגדות ומסמלת את הניצחונות".

אחמדינג'אד אמר כי "על העולם לדעת שהציונים תכננו לתקוף את העיירה היקרה הזו מתוך מחשבה שהתקיפה הזו תביא לסופו של העם הלבנוני. בינת ג'ביל חיה נושמת וקיימת", קרא לקול התשואות. "בינת ג'ביל עומדת איתנה מול כל האויבים שלה. שכל העולם יידע שהציונים סופם הגיע. הצלחתם לגרש את האויב הציוני העושק. תושבי בינת ג'ביל, הצלחתם להכניס ייאוש בלבם של הציונים. היום אין לציונים הכובשים אלטרנטיבה אלא להיכנע להתנגדות ולוותר על מדינתם ולשוב לארצות מולדתם".

"אני רוצה להודות לכם בשם העם האירני, אבי ההתנגדות", המשיך. "איראן היא ארץ האמונה והאמת ואני מעביר לכם את כל הברכות בשם העם האירני, אליכם - עם ההתנגדות. הגעתי לכאן להביא לכם את כל הברכות בשם הרפובליקה האיסלמית האיראנית. באתי כדי להודות לכם. לכל העם, מקטן ועד גדול. אני מודה לכל העם הלבנוני, כל הזרמים".

הפעם היחידה בה נשמעו קריאות "בוז" בקהל, הייתה כשהזכיר נשיא איראן את שמו של ראש הממשלה סעד חרירי, כשאמר שהוא מודה לו. הוא הודה גם לצמרת הממשל הלבנוני ולמזכ"ל חיזבאללהחסן נסראללה, שלא נכח בנאום. הוא סיים עם משפט בערבית, לאחר נאום שלם בפרסית - "אנחנו נהיה אתכם תמיד ולעולם, תהיו בטוחים בזה".

דיווחים בלבנון: מזל"ט ישראלי בשמיים

גורמים בחיזבאללה אמרו הבוקר כי גורמי המודיעין הישראליים עוקבים אחר לו"ז הביקור של אחמדינג'אד. "המזל"טים הישראלים חגים בשמי דרום לבנון, במיוחד מעל בינת ג'ביל", אומרים היום גורמים בארגון. "משימתם של המזל"טים היא לרגל ולתעד את הפעילות על אדמת לבנון".

אותם גורמים הוסיפו כי ביומיים האחרונים גם יוניפי"ל מתגבר את כוחותיו לאורך גבול ישראל-לבנון. "הכוחות עורכים סיורים באזור שער פאטמה, כפר קילה, עדייסה ובינת ג'בייל", אמרו הגורמים. בעדייסה נהרג לפני כחודשיים סא"ל (מיל') דב הררי בתקרית הירי הקשה בין צבא לבנון לכוח צה"ל.