"מוטלי פול" ממליץ על 5 המניות שיבטיחו את עתידכם הפיננסי

החוקים העיקריים שצריכים להנחות את המשקיעים בבואם לבחור השקעה: דיבידנדים נדיבים, שווי אטרקטיבי, צמיחה ברווחיות ותנודתיות נמוכה ■ בין המומלצות: סאנופי אבנטיס

האתר "מוטלי פול" ממליץ על 5 המניות שיבטיחו את עתידכם הפיננסי ומציג את החוקים העיקריים שצריכים להנחות את המשקיעים בבואם לבחור השקעה. לדברי הכותב, אם אתם קרובים ליום הפרישה לפנסיה, פילוסופיית ההשקעות שלכם צריכה להסתובב סביב מספר גורמים מרכזיים בבואכם לבחור השקעה.

דיבידנדים נדיבים: אם אתם כמו מרבית האנשים, אתם ודאי זקוקים להכנסות שיעזרו לכם לשלם את חיי היום יום. למרבה המזל, גם אחרי שנת 2008, ישנן עדיין מניות של חברות רבות שישלמו לכם ביד רחבה על מנת שתחזיקו בהן, הטובות שבהם מגדילות באופן קבוע את היקף הדיבידנד המשולם על ידיהן, מה שיגן עליכם מפני העלייה באינפלציה.

הערכות שווי אטרקטיביות: לעולם אינכם מעוניינים לשלם על מניה יותר ממה שאתם חייבים, והדבר נכון עוד יותר כאשר משקיעים לטווח קצר. מניות עם הערכות שווי נמוכות נותנות לכם מרווח גדול יותר של ביטחון, מה שעוזר להבטיח לכם שאתם מבצעים את העסקה הטובה ביותר האפשרית.

צמיחה ברווחיות: רבים מהמשקיעים חושבים כי אם אתה קונה מניות המחלקות דיבידנד, עליך להקריב את ההזדמנות לעליית שוויה ההוני של החברה, אך דבר זה הוא בהחלט אינו נכון - עליך לרכוש תמיד מניות של חברות שיחולות לספק צמיחה בנוסף על ההכנסה.

תנודתיות נמוכה: מניות שנעות מעלה ומטה כמו יו יו עלולות להוביל אותנו לחלות במחלת ים. כאשר נותר לכם פחות זמן לשחק, רכישת מניות בעלות תנודתיות נמוכה (בטא נמוכה) תאפשר לכם לישון הרבה יותר טוב בלילה.

המניות אשר לדעת הכותב עומדות בכל הקריטריונים שקבע ומומלצות כיום להשקעה הן:

Annaly Capital (סימול: NLY) תשואת דיבידנד של 15.1%, מכפיל רווח של 9.5, שיעור הצמיחה השנתי הממוצע בעשור האחרון של 20.1% ובטא של 0.43. עם זאת הכותב מציין כי במקרה שהריבית במשק תחל לטפס עלולה המניה להיחלש.

CenturyLink (סימול: CTL) תשואת דיבידנד של 7.3%, מכפיל רווח של 12, צמיחה של 5% ורמת תנודתיות של 0.49.

sanofi-aventis (סימול: SNY) תשואד דיבידנד של 3.2%, מכפיל רווח של 10.8, צמיחה של 24% ובטא של 0.87.

Exelon (סימוך:EXC ) תשואת דיבידנד של 4.9%, מכפיל רווח של 11.2, צמיחה של 7.6% ובטא של 0.81.

Dominion Resources (סימול:D ) תשואת דיבידנד 4.1%, מכפיל 10.5, צמיחה 8.7% ובטא 0.78.

כל אחת מהמניות הנ"ל נסחרות לפי שווי סביר, ישלמו לכם בכדי שתחזיקו אותן והן לא משתוללות יותר מדי - כך שאתם יכולים לעזוב אותן בשקט ותיק ההשקעות שלכם לא יסבול ממהפך אלים. יותר מזה, מניות אלה הוכיחו גם כי הן יכולות להציג עלייה בשוויין ההוני.

לסיכום, עליכם תמיד להחזיק חלק מהונכם בהשקעות נושאות תשואה קבועה (כגון אג"ח) ובמזומן, אך אם תחזיקו את כל הונכם בהשקעות בעלות רמת סיכון נמוכה פשוט לא תרוויחו, במיוחד בסביבת הריבית הנמוכה במיוחד כיום. השילוב של השקעה במניות מהסוג שהצגנו בפניכם צריכה לצלוח כל סערה.