ארדואן: לטורקיה ולאיראן יש עתיד משותף; ת"א תישאר מבודדת

"הגיע הזמן להסיר המסכה מעל ארה"ב ולהראות לכולם שוושינגטון לא באמת כל כך מוסרית כמו שהיא טוענת" ■ "ישראל צריכה להתנצל בפני טורקיה ולפצות משפחות הפצועים וההרוגים"

שוב תוקף: ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הפנה ביום שישי בערב אצבע מאשימה כלפי ישראל וארצות הבריתבנוגע לבעיות במזרח התיכון, ולא היסס לאותת לאן, ככל הנראה, מועדות פניה של טורקיה. "לטורקיה, לאיראן, לפקיסטן ולאפגניסטן יש עתיד משותף", אמר ארדואן והוסיף כי ביטחונה של כל מדינה תלוי באופן הדוק בזה של האחרת.

ארדואן אמר את הדברים בראיון לכתב חמיד מיר, עיתונאי פקיסטני מפורסם בעולם הערבי. הוא האשים פעם נוספת את ישראל ב"טבח" על ספינת ה"מרמרה" ואמר כי ארצות הברית מתנהלת במוסר כפול בכל מה שנוגע לישראל ולאזור.

"הגיע הזמן להסיר את המסכה מעל ארצות הברית ולהראות לכולם שוושינגטון לא באמת כל כך מוסרית כמו שהיא טוענת", אמר ארדואן. "על המדינה להפסיק לגבות את הטרור שישראל מפעילה באזור", הוסיף.

"ישראל תישאר מבודדת באזור אם תל אביב תמשיך לסרב להתנצל על הרג פעילי זכויות האדם על הספינה", אמר ראש הממשלה הטורקי, ונמנע במכוון מציון שמה של בירת ישראל, ירושלים. "ישראל צריכה להתנצל בפני טורקיה ולפצות את משפחות הפצועים וההרוגים", דרש ארדואן בראיון.

מוקדם יותר: פגישת ארדואן ואחמדינג'אד בוטלה

בימים האחרונים גברו השמועות כי טורקיה עתידה לנצל את ביקורו של אחמדינג'אד בלבנון לצורך התקרבות נוספת לציר הרשע? מקורות דיפלומטיים לבנוניים אמרו השבוע כי ייתכן שראש ממשלת טורקיה יגיע לביקור בלבנון ביום שישי וייפגש עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד - שיאריך את שהותו בלבנון ביום אחד. עם זאת, בסופו של דבר דיווחו היום כלי התקשורת הערבים על דחיית הפגישה המתוכננת.

"אם ארדואן יגיע, תיערך פסגה לבנונית-אירנית-טורקית", צוטטו השבוע הגורמים הדיפלומטיים בלבנון. רק השבוע ערך ראש ממשלת טורקיה ביקור בזק בסוריה, ונועד עם הנשיא אסד. השניים ערכו מסיבת עיתונאים משותפת - ומשם המשיך ארדואן לביקור רשמי בפקיסטן.