ועדת הכספים תדון במשבר ההפרטה של התעשייה הצבאית

הדיון בוועדה, לבקשת ח"כ פניאן ויחימוביץ', יתקיים ביום ב' ■ המשבר בתהליך הפרטת תע"ש שנקלע למבוי סתום הוא על רקע סירוב האוצר לתת ערבויות מדינה לעסקאות חדשות

וועדת הכספים של הכנסת תדון ביום שני בבוקר במצב ההפרטה של התעשייה הצבאית (תעש). הדיון יתקיים לבקשת חברי הכנסת ציון פיניאן (ליכוד) ושלי יחימוביץ' (עבודה) על רקע סירוב משרד האוצר מהשבועות האחרונים לתת ערבויות מדינה לתעש למען תעשה עסקאות חדשות בחו"ל. תעש זקוקה לערבויות אלה בתוקף היותה חברה ממשלתית. באוצר מסרבים לתת הערבויות לחברה, במחאה על היקלעותה למבוי סתום תכנית ההפרטה של החברה.

בשבועות האחרונים התכנס דירקטוריון תעש לדיון בסוגיה ובתומו בחר להעמיד למשרדי האוצר והביטחון אולטימטום עד לסוף החודש ולפיו- אם לא יעשו מהלכים אופרטיביים לקידום תכנית ההפרטה של תעש, תונחה החברה לנקוט במהלכים חד צדדים ולפטר מידית כ- 500 מתוך כ- 950 עובדים "מיותרים": מדובר העובדים שלגבי פרישתם כבר סוכם בעבר בין משרדי האוצר והביטחון וביחד עם וועד העובדים של תעש וההסתדרות. בתעש ביקשו להפסיק את עבודתם של עובדים אלה כבר בראשית השנה אלא שאז, ביקר שר הביטחון, אהוד ברק לעכב את המהלך וזאת כדי שיעשה רק במסגרת של תכנית מקיפה, קרי הפרטה.

כיום המשא ומתן בין תעש לבין האוצר תקוע, זאת על רקע מחלוקת על גובה רשת הביטחון שתיפרס למען אלה שימשיכו לעבוד בתעש. עוד העובדים וההסתדרות דורשים רשת ביטחון בגובה של כ- 700 מיליון שקל, כסף שיופקד בקרן נאמנות ובכך יבטיח את עצמו למען העובדים, מוכן האוצר להתחייב על רשת ביטחון בגובה של כ- 400 מיליון שקל.