רצים לבורסה: שיא של 7 חודשים בגיוסי הקרנות המנייתיות

מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2.85 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-1.5 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-1.35 מיליארד שקל

תעשיית קרנות הנאמנות המשיכה את "מסעה צפונה" בשבוע האחרון, לאחר שבוע של עליות במרבית אפיקי ההשקעה. העליות תרמו לאווירה האופטימית ולגיוסים גבוהים נוספים בתעשיית הקרנות, תוך רצון המשקיעים להמשיך ולהגדיל את רמות הסיכון שלהם, אם בקנייה ישירה של קרנות מנייתיות, או בחשיפה אל האפיק המנייתי דרך השקעה בקרנות אג"ח כללי מסוג 10/90 או 20/80. כך מוסר רוני אפטר, מנהל קשרי יועצים בבית ההשקעות מיטב.

בסיכום שבועי רשמו הקרנות המסורתיות גיוס של כ-850 מיליון שקל ואילו מנגד רשמו הקרנות הכספיות פדיונות קלים של פחות מ-100 מיליון שקל.

קרנות אג"ח חברות וכללי מציינות עוד שבוע חזק עם גיוסים גבוהים של כ-800 מיליון שקל, עלייה קלה מקצב הגיוסים של השבוע הקודם לו, כאשר השבוע הורגשה התעוררות מחודשת גם בגזרת האפיק הקונצרני ולא רק בקרנות אג"ח כללי מסוג 90/10.

על רקע העליות בבורסה הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) לא איחרו להגיב ורשמו שבוע גיוסים גבוה נוסף שהסתכם בכניסת כספים של כ-100 מיליון שקל - הגיוס השבועי הגבוה ביותר ב-7 החודשים האחרונים. גם השבוע בלטו לטובה הקרנות המתמחות במניות בישראל שריכזו כמעט לבדן את הגיוסים באפיק המנייתי, עם כניסת כספים של כ-90 מיליון שקל.

הקרנות הכספיות סיימו את השבוע בפדיונות קלים של כ-70 מיליון שקל לאחר שבוע רגוע יחסית. מדובר על שבוע שלישי ברציפות של פדיונות, לראשונה מאז יולי 2010.

מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2.85 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-1.5 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-1.35 מיליארד שקל . תעשיית הקרנות מנהלת כיום כ-156.4 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים.

[אתר קרנות נאמנות]