שבוע של השקות: "אל תפיל את המיליון" בראש טבלת הרייטינג

התוכניות החדשות בלוח השידורים פתחו עם נתונים רייטינג גבוהים, אך רובן נחלשו בפרק השני

פעילות שיווקית נמרצת הביאה לשבוע מלא בהשקות חזקות לזכיינית ערוץ 2 קשת. עוצמתה של הפעילות השיווקית מתחדדת לאור העובדה שהרייטינג בפרק השני בכל אחת מאותן תוכניות חדשות על המסך היה נמוך, ולעיתים נמוך משמעותית משידור ההשקה.

למרות שהשעשועון החדש "אל תפיל את המיליון" בהגשת ארז טל כובש את המקום הראשון בטבלת הצפייה, "מאסטר שף" היא התוכנית ששמרה על המאסה העיקרית של הצפייה שלה גם בתוכנית השנייה של האודישנים לריאליטי הבישול החדש.

הרייטינג בפרק ההשקה של "מאסטר שף" עמד על 26.2%, ואילו התוכנית השנייה השיגה רייטינג של 24.3%. עם זאת, התוכנית השנייה הביאה אף יותר צופים מהתוכנית הראשונה - זאת כאשר בתוכנית ששודרה במוצ"ש צפו כ-616 אלף צופים, לעומת כ-570 אלף בתוכנית ששודרה ביום חמישי.

גם סביב השעשועון החדש של ארז טל נרשמה מגמה דומה, ככל הנראה מתוך הבנה של הצופים כי מדובר בתוכנית שכדאי לצפות בה יחד. על כן התוכנית ירדה אמנם ברייטינג, אך עלתה בכמות הצופים. פתיחת העונה ביום רביעי גרפה רייטינג של 26.7% ו-630 אלף צופים, ויומיים אחר-כך, ביום שישי, ירד הרייטינג ל-22.4% וכ-655 אלף צופים.

האכזבה הגדולה ביותר היא ככל הנראה "מעצר בית", שירדה מפרק השקה עם רייטינג של 21.2% לרייטינג של 14.8% בפרק ששודר בליל שבת. עם זאת, על-פי נתונים שמעבירה הזכיינית קשת, ל"מעצרם" של טל פרידמן ואייל קיציס נחשפו כ-830 אלף צופים, ואחרי שקשת נאלצה להתמודד מול שורת החגים, מצליחה "מעצר בית" להעלות את רצועת השידור של הזכיינית ב-55%. זאת, למרות שאין כאן בסיס אמיתי להשוואה, שכן תקופת החגים אינה מייצגת תקופת צפייה שגרתית. רגע השיא בתוכנית הפתיחה של קיציס ופרידמן עמד על רייטינג של 24.9%, במהלך שיחתם של קיציס ופרידמן עם עורך דינם.

גם הדרמה השנייה שהושקה השבוע על-ידי קשת, "חיים אחרים", לא מחזירה את כל הצופים שבאו לפרק הפתיחה. הסדרה בכיכובו של עוז זהבי רשמה בשידורה הראשון רייטינג של 21.4%, אך במוצאי שבת הסתפקה ב-17.7%.

עם זאת, בקשת הביאו שביעות-רצון לנוכח הקהלים שהסדרה, או נכון יותר זהבי, הצליחו להביא. התוכנית הביאה לשיא צפייה בקרב הגיל הנחשק של בני 35 עד 44 - 19.1% במגזר זה. לסדרה עצמה נחשפו 719 אלף צופים.

פתיחה יפה ל"כלבוטק"

לא רק קשת השיקה השבוע תוכניות חדשות. רשת, עם שתי תכניות בעשירייה הגדולה של השבוע, משיגה נתון יפה עם תוכנית פתיחת העונה של "כלבוטק" - 22.4% רייטינג ו-500 אלף צופים בקרב משקי-הבית היהודיים.

עם זאת, למרות קידום משמעותי ומושקע במיוחד והפחתת חלקו של ליאור שליין בתוכנית במערך הקידום לה, השקתה של "מצב האומה" אינה מגשימה את הציפיות ומביאה רייטינג של 13.8% בלבד.

תוכנית נוספת של השעשועון של אברי גלעד, "אחד נגד 100", סוגרת את הטבלה הגבוהה עם רייטינג של 19.3%.

חברת חדשות ערוץ 2 ממשיכה בתקופה מצוינת עם רייטינג של 21.9% למהדורת חדשות השבת עם דני קושמרו ו-21.5% למהדורת חדשות 2. "אולפן שישי" מביאה השבוע כ-460 אלף צופים ונכנסת לעשירייה הבכירה על-פי כמות "הראשים".

ההשקה של "לרדת בגדול" בערוץ 10, גם היא השבוע, מביאה 15% מספקים. הפרק השני, שהיה מעין ניסוי של ערוץ 10 בהתמודדות מול קשת ביום רביעי, הביא רייטינג של 10.2% בלבד.

בערוץ 1 רשם הדרבי התל-אביבי במסגרת המשחק המרכזי רייטינג של 13.6%, ומהדורת "יומן" בהגשתה של איילה חסון הניבה רייטינג ממוצע של 5.8%.

11
 11