לא מתרגשים מרפורמות: "צפי ל-15% תשואה במניות התקשורת"

בדש ברוקראז' טוענים: "עם כל 'הרעש והצלצולים' עדיין קשה למצוא סקטור יציב יותר" ■ קובעים לבזק מחיר יעד גבוה ב-16% ממחיר השוק ו-15.5% תשואה לפרטנר

ההצהרות הלוחמניות מכיוונה של לשכת שר התקשורת בירושלים לא מצליחות להפחיד את האנליסטים. סקירה מיוחדת של בית ההשקעות דש ברוקראז' הבוקר מצביעה על הפוטנציאל הגדול שעדיין טמון, לטענת אנשיה, בשוק התקשורת המקומי.

כלכלני דש מעמידים סקירה מקיפה בנושא הסוקרת את התפתחות הרגולציה בענף בישראל ואת ההשפעות האפשריות על פי כל התרחישים הקיימים למהלכים הנוכחיים. "המסקנה העיקרית שלנו מניתוח התרחישים הצפויים בישראל מול המתרחש בעולם, היא כי ספינת הענף הנשענת כיום על 4 שחקנים מרכזיים וחזקים, תזועזע קלות בטווח הקצר, אולם תחזור למים שקטים ושיווי משקל יותר מהר מכפי שמרביתו של שוק ההון מעריך", מעריכים שם ומוסיפים: "אנו לא מרגישים כי מדובר באופטימיות יתר בהערכת המפעילים הוותיקים, אלא ניסיון שלא להיגרר אחרי כותרות ועדריות וכן להעריך וללמוד את מידת ההשפעה של המהלכים הרגולטוריים האחרונים מול עוצמתם של המפעילים הוותיקים בענף".

"עם כל 'הרעש והצלצולים', אנו לא מקבלים את הטענה שמניות אלה (מניות ענף התקשורת - ע.ר.) הפכו להיות לא דפנסיביות ועדיין קשה למצוא סקטור יציב יותר. המלצתנו היא להחזיק את מניות הסקטור בלפחות משקל השוק שלו ואף למעלה מכך", מסכמים בדש ברוקראז'.

בשורה התחתונה מציגים האנליסטים המלצת קניה למנית בזק כשהם קובעים את מחיר היעד על 10.7 שקל לעומת שער של 9.25 שקל בו נסחרת המניה בבורסה של תל אביב כיום. מדובר על פרמיה של 16%. לטענתם, בהיותה של בזק קבוצת תקשורת מלאה - היא צפויה לפגיעה ברמה הנמוכה ביותר.

גם לסלקום רואים בדש אופק חיובי וקובעים המלצה של תשואת יתר למניה עם מחיר יעד של 128 שקלים לעומת 114.8 כיום בבורסה - תשואה צפויה של 11.5%. תחזית שורית אף יותר ניתנת למניית פרטנר לה נקבע מחיר יעד של 77 שקל לעומת 66.62 בת"א כיום - 15.5%.

הוט נהנית מתשואה צפויה צנועה יותר של 7% ומחיר יעד של 48 לעומת 44.85 שקל היום ואילו 013 נטויז'ן זוכה לתחזית מחיר של 50 שקלים למניה כאשר היא נסחרת היום ברמה של 46.37 שקל.