iPhone 4 - מכשיר מעולה, למי שלא אוהב לדבר

בשורה התחתונה - חכו ל-iPhone 5: השמועות באינטרנט טוענות שהוא יוכרז כבר בינואר ■ אנחנו היינו ממליצים לא לקנות את iPhone 4 ולהישאר עם הדגם הנוכחי או לקנות מכשיר אחר

בסוף החודש שעבר הושק בישראל ה-iPhone 4, מכשיר הדגל של אפל. בעולם לוותה השקת הדגם הזה לפני כארבעה חודשים ברעש תקשורתי עז, בעקבות בעיות הקליטה שלו. בשבוע שעבר פורסמו נתונים של חברת SquareTrade המספקת אחריות למכשירים. לפי נתוני החברה, מכשירי iPhone 4 התקלקלו כ-68% יותר מאשר דגמי ה-3GS, כאשר התקלה הנפוצה ביותר היא מסך שבור - 82% מהתקלות (לעומת הדגם הקודם).

אם נעזוב לרגע את שיחות הטלפון (נראה שבאפל לא ממש מייחסים להם חשיבות), ה-iPhone 4 הוא מכשיר מדהים בכל שאר הדברים שהוא עושה.

אייפון 4
 אייפון 4

תקשורת: כדי לנהל שיחת טלפון תזדקקו להרבה סבלנות, בעיקר מצדם של אלה שמדברים איתכם. הבעיות מתחילות באיכות הקליטה של המכשיר, שמתקשה מאוד לקבל קליטה מלאה מאנטנות סלולריות. הבעיה הזו נפתרת באופן חלקי כאשר משתמשים בנרתיק למכשיר, אולם עדיין לא היינו סומכים על זה במאה אחוז.

איכות הקול: בעיה אחרת וקשה עוד יותר היא איכות הקול. חלק גדול מהאנשים ששוחחנו איתם טענו שלא שומעים אותנו טוב. גם משתמשים אחרים שרכשו אייפון 4 לאחרונה חזרו על הטענה הזו, למרות שהם משתמשים בנרתיק.

בלוטות': מלבד זה, גם כאשר רצינו להשתמש באוזניית בלוטות' כדי להפחית את הקרינה (עקב רמת הקליטה הנמוכה של הטלפון), גילינו שאי אפשר לנהל כזו שיחה, מכיוון שהאנשים איתם דיברנו טענו שלא שמעו אותנו טוב. בדקנו זאת על שתי דיבוריות של מוטורולה ודיבורית אחת של ג'ברה.

שיחות וידיאו: אחת התוספות ב-iPhone 4 היא האופציה לקיים שיחות וידיאו, כאשר מדברים עם משתמש אחר שמחזיק iPhone 4 או את ה-iPod טאץ' החדש. כמו כן, השיחה חייבת להיערך בתקשורת WiFi ולא על רשת הסלולר.

ממשק שיחות הווידיאו כאן מאוד מוצלח, כי השיחה מתחילה בלחיצה אחת על כפתור ה-Face Time באיש הקשר, שאחריה תראו את תמונתו על כל המסך באיכות טובה ואפילו טובה מאוד, כשהתמונה שלכם תהיה בקטן.

איפה הבעיות? הציפיות מאפל היו שהיא תציע כאן יכולת שסוף סוף תגרום לאנשים לרצות לקיים שיחות וידיאו בטלפון שלהם. בפועל, את שיחת הווידאו תהיו חייבים לנהל ברמקול החיצוני ולא ניתן לערוך אותה בפרטיות באוזניית הבלוטות'.

מעבר לכך, כדי להצליח לקיים שיחה כזו תמרטו הרבה שערות. לנו נדרשו לרוב מספר ניסיונות עד שהשיחה הצליחה, וגם אז השיחה לא הייתה חלקה והיא נותקה. המסקנה שלנו היא שאם אנחנו צריכים להתאמץ כל כך כדי לבצע פונקציה מסוימת, נראה שלא נחזור אליה.

מסך: מסך המגע בגודל 3.5 אינץ' הוא באיכות מצוינת, שמספקת צבעים חדים עם הצגת טקסטים נקייה. כאשר משתמשים במקלדת הווירטואלית התחושה היא כיפית ולא מתאמצת כמו במכשירים אחרים.

חוץ מזה, צפייה בסרטים כאן היא פשוט תענוג לעיניים. הבעיה היחידה היא שהמסך קצת בעייתי באור שמש ישיר והדבר עלול להפריע בעת השימוש בתוכנת ניווט ברכב.

מצלמה: גם כאן, המהנדסים של אפל פשוט גאונים. בחברה שילבו טכנולוגיית HDR שאותה עדיין לא ראינו בטלפונים סלולריים. התוכנה בטלפון יודעת לשלב בזמן אמת בין מספר תמונות שצולמו במקביל, כך שהתמונה המתקבלת מקבלת פוקוס טוב יותר והצבעים נראים יותר קרובים למציאות. את ההבדל המשמעותי בתמונות שצולמו ב-HDR, תראו על מסך האייפון וקצת פחות על מסך המחשב.

באופן כללי, מצלמת ה-5 מגה פיקסל מספקת איכות טובה עם פלאש מוצלח ויכולת . צילום הווידיאו שמגיע באיכות HD ברזולוציה של 720p עושה כאן עבודה מוצלחת.

חסרונות: אי אפשר שלא להזכיר דברים שעדיין אי אפשר לעשות במכשירי iPhone, כמו לשלוח קבצים בבלוטות' ולהגדיר שירים שלכם כרינגטון.

בנוסף, ה-iPhone 4 עובד רק עם מיקרו סים, כך שלא תוכלו לעבור בקלות בין המכשיר של אפל לטלפונים של יצרניות אחרות, כאשר תבינו שאי אפשר לדבר עם המכשיר הזה.

בשורה התחתונה - חכו ל-iPhone 5: השמועות באינטרנט טוענות ש-iPhone 5 יוכרז כבר בחודש ינואר ולא בחודש יוני, כמו שאפל נוהגת לעשות. הסיבה לכך היא הרצון של אפל להוציא מכשיר שיתקן את בעיות הקליטה. בכל אופן, אנחנו היינו ממליצים לא לקנות את iPhone 4 ולהישאר עם הדגם הנוכחי או לקנות מכשיר של חברה אחרת, שגם זו לפעמים אופציה לא רעה בכלל.

מחירים (גרסת 16 ג'יגה): אורנג' - 4,250 שקל (או 118 שקל כפול 36 תשלומים), סלקום - 3,564 שקל (או 99 שקל כפול 36 תשלומים), פלאפון - 3,415 שקל (או 95 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 7.

אייפון 4
 אייפון 4