סגן נשיא גוגל: "אם קבוצת החיפוש בארץ תוכפל - אשמח מאוד"

"הם עושים עבודה חשובה בצורה יפה מאוד" אמר המהנדס הישראלי ד"ר אודי מנבר, סגן נשיא גוגל למוצרי חיפוש וחוויית משתמש, במסיבת עיתונאים שנערכה בווידיאו במשרדי החברה בת"א

מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל מאוד מחוייב למאמצי החיפוש. אנחנו מאוד מרוצים מהעבודה שנעשית בישראל ומבחינתי - אם קבוצת החיפוש בארץ תוכפל אני אהיה מאוד שמח. הם עושים עבודה חשובה בצורה יפה מאוד", כך אמר היום (ב') המהנדס הישראלי ד"ר אודי מנבר, סגן נשיא גוגל למוצרי חיפוש וחוויית משתמש, במסיבת עיתונאים שנערכה בווידיאו במשרדי החברה בתל אביב.

מנבר נכנס לתפקידו החדש לפני כשבוע, לאחר שענקית החיפוש הודיעה כי מריסה מאייר, אחת מהעובדים הבכירים ביותר בחברה שכיהנה מספר שנים בתפקיד זה, תנהל מעתה את שירותי המיקום והמסחר המקומי של החברה.

מנבר עוסק בתחום החיפוש מאז שימש כמרצה למדעי המחשב באוניברסיטת אריזונה בסוף שנות ה-80, ובתחילת שנות ה-90 הוא אף פיתח והשיק מנוע חיפוש. הוא מתגורר בארה"ב יותר מ-30 שנה ואת הדוקטורט שלו קיבל מאוניברסיטת וושינגטון. התואר הראשון שלו הוא מהטכניון. בעבר שימש בתפקידים בכירים ביאהו ובאמזון, והוא זה שעומד מאחורי פיתוח מנוע החיפוש של אמזון - A9. ב-2006 הצטרף מנבר לגוגל ומונה לסמנכ"ל ההנדסה של החברה.

פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל, הוסיף כי "למנבר יש תפקיד מאוד משמעותי בבניית המרכז הישראלי, והיה לו חלק לא קטן מכך שהגעתי לגוגל. חיפוש הוא אכן אחד התחומים המרכזיים שאנחנו עוסקים בו בארץ, ויש לנו עשרות עובדים, בחיפה ובתל אביב, שמתעסקים בכך". סך הכל עובדים במרכז הפיתוח של גוגל בישראל 150 איש, ומטיאס מבטיח כי "נמשיך לגדול".

לגבי החיבור בין ענקית התוכנה מיקרוסופט לבין הרשת החברתית פייסבוק בכל הנוגע לתחום החיפוש, מנבר אמר כי "אני כמובן עוקב אחרי החיבור הזה, ויש כמובן דברים שאני לא יכול לספר עליהם כי עוד לא הודענו עליהם. כולנו בגוגל חושבים שתחום הסושיאל הוא מאוד חשוב, ובפרט התחום של לאפשר למשתמש לעשות חיפוש יותר אישי ולהציג לו תוצאות שקשורות אליו".

מנבר הוסיף כי "אחד הדברים שלמדתי באקדמיה זה לא להתרברב על דברים שלא עשינו, אבל אני יכול להגיד באופן כללי שבכל דבר שקשור לחיפוש, ככל שיש לך יותר אותות (סינגלים) בתהליך החיפוש זה יותר טוב. חיפוש זה יותר מסיגנל אחד, ובגוגל יודעים איך לחבר הרבה מאוד יחד - זה הדבר הכי חשוב באלגוריתם של גוגל".

לטענתו, שיתוף הפעולה בין השתיים לא פוגע בגוגל. "אני לא חושב שזה פוגע בתוצאות החיפוש שלנו - רוב התוכן שיש בפייסבוק קשור למשתמשים ולחברים שלהם, וזה לא בהכרח מידע כללי שקשור לאנשים אחרים. רוב האנשים מחפשים אחר מידע מכל העולם, ולא מהחברים בלבד".

לגבי החיבור בין מיקרוסופט ויאהו, מנבר אמר כי "קצת קשה לי לדבר מבלי להיות מוטה שכן הייתי בין הראשונים שפיתחו את תחום החיפוש ביאהו ואני מכיר את כל האנשים שם. לכן היה לי חבל לשמוע שהם החליטו לעזוב את הנושא הזה. בעבר ניסיתי לשכנע אותם להשקיע בכך יותר מאמצים, ואני מניח שהם יעשו עוד דברים יפים ביחד עם בינג, אפילו שהם ויתרו בתחום התשתית שבבסיס החיפוש".

"אני חושב שיותר מתחרים זה באמת יותר טוב, וזה שיאהו עזבה את התחום זה אומר פחות תחרות לצערי. לגבי בינג, אני חושב שזה מתחרה יפה מאוד, הם עושים עבודה טובה מאוד ואנחנו שמחים להתחרות בהם".

בכל הנוגע למנוע החיפוש של גוגל, מנבר אמר כי "אני לא מסכים עם הטענה שהחיפוש לא השתנה עם השנים - הוא השתנה מאוד ב-10 השנים האחרונות. אנחנו עדיין לא 100% אבל זה ילך וישתפר. העתיד של החיפוש לא נמצא בדבר אחד - אין כדור קסם, זה תלוי בשאילתה". לדבריו, כשליש מהשאילתות שמתקבלות מדי יום הן חדשות לגמרי - "זה אומר שהשיטות שלנו צריכות להיות כל כך חזקות שאנחנו יכולים לעזור לך בשאילתה למרות שאף פעם לא ראינו אותה".