נוירוג'סקס תבקש לאשר את המוצר שלה לעוד אינדיקציה

משמעות המהלך: השוק של המוצר שלה יגדל דרמטית

חברת נורוג'סקס האמריקנית, בה מחזיק מורי ארקין כ-14%, תנסה לרשום את מוצר הדגל שלה, שכבר משווק בשוק האמריקני, לטיפול במחלה נוספת - מהלך שעשוי להגדיל משמעותית את השוק של המוצר.

מדבקת ה-Qutenza, אשר מעבירה דרך העור חומר בשם קפסיאצין (החומר האחראי לחריפות של הפלפל), רשומה היום בארה"ב לטיפול בכאבים שנובעים מהמחלה שלבקת חוגרת, סוג של הרפס שנגרם גם כתוצאה מסיבוך מאוחר של אבעבועות רוח.

עתה, החברה מעוניינת לרשום אותה גם לטיפול בכאבים הנלווים למחלת האיידס. הבקשה להרחבת ההתוויה תתבסס על ניסויים קליניים שכבר בוצעו ולא תדרוש ניסויים נוספים.

התרופה אושרה לתחום השלבקת בסוף 2009, ובמהלך המחצית הראשונה של 2010 רשמה מכירות ראשוניות בהיקף של מאות אלפי דולרים. היא מופצת בארה"ב בידי נוירוג'סקס עצמה.

באירופה התרופה רשומה לטיפול בכאבים נוירופתיים (התוויה רחבה יותר) ומשווקת על-ידי ענקית התרופות היפנית Astellas. החברה צפויה לקבל תמלוגים ממכירות אלה בהמשך וכבר רשמה הכנסות של עשרות אלפי דולרים. לחברה מוצר נוסף, שמבוסס גם הוא על קפסיאצין, אך בנוזל, שנמצא בתחילת השלב השני של הניסויים.

בסקר שערכה לאחרונה חברת Decision Resources, נמצא כי כ-40% מהרופאים יסכימו לרשום את המוצר של נוירוג'סקס להתוויות נוספות של כאב מלבד שלבקת חוגרת, כפי שמותר לרופאים לעשות לפי החוק בארה"ב.

ההתוויות העיקריות הנוספות היו כאבים מסוכרת (כמו ההתוויה האירופית) כאבים מסרטן וכאבי גב ממקור עצבי, וזאת תחת ההנחה כי החולים יקבלו החזר מהביטוח עבור שימושים אלה בתרופה, מצב שכרגע אינו קיים.