בורסות אירופה סגרו במגמה חיובית: מניות הכרייה זינקו

אסיה סגרה את המסחר במגמה מעורבת: סין עלתה לאחר החלטת הריבית אמש ■ מדד המחירים ליצרן בגרמניה הפתיע לטובה ■ בורסת לונדון הגיבה להצהרה על תוכנית הקיצוץ

בורסות אירופה סגרו יום תנודתי בעליות, לאחר שפתחו (ד') את יום המסחר בירידות קלות, על רקע הירידות באסיה. המדדים המובילים באירופה שהגיבו בפתיחת המסחר בשלילה להעלאת הריבית הפתאומית בסין וגם המימושים החדים בוול סטריט אמש, עברו לעליות קלות שהחזיקו מעמד עד לסיום עם רוח גבית מוול סטריט.

בזירת המאקרו התפרסם נתון מעודד מכיוון גרמניה- מדד המחירים ליצרן עולה ב-0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. הנתון החיובי מתניע את המדד המוביל, הדקס, לעליות קלות.

בבריטניה הגיבו להצהרה של גו'רג' אוסבורן לפיה בריטניה תיצמד לתוכנית המקורית שלה לצמצום הוצאות בתקציב הממשלתי. מדובר בתוכנית קיצוץ הרחבה ביותר שהתקיימה בבריטניה מזה כמה עשורים לפייה הממשלה הבריטית תקצץ 83 מיליארד פאונד (130.4 מיליארד דולר) בין השנים 2011-2015.

מניות הכרייה בבריטניה, כמו אנגלו אמריקן, BHP וריו טינטו נסחרו בעליות חדות והובילו את מדד הפוטסי לעלייה.

בורסות אסיה נעלו את המסחר במגמה מעורבת לאחר שהגיבה לגל המימושים החזק שנרשם אמש בניו יורק, בהובלת מניות הפיננסים והטכנולוגיה - כשברקע ההחלטה המפתיעה של הבנק המרכזי בסין אתמול להעלות את הריבית הבסיסית.

מדד הניקיי היפני רשם את הירידה החדה ביותר, כאשר הין היפני שוב ממשיך להתחזק אל מול הדולר האמריקני ונסחר סביב שער של 81.3 ין לדולר אחד בלבד.

בהונג קונג גם כן נצבעים המסכים אדום, אך שיעור הירידה מתון יותר. בסין הגיב שוק ההון המקומי דווקא באופטימיות להחלטת הריבית כאשר המדד המוביל עולה בשיעור של יותר מאחוז בשעה זו.