שרב באמצע אוקטובר: שיבושים באספקת החשמל במרכז הארץ

הפסקות חשמל נרשמו בפתח-תקווה, רמת-גן וחולון ■ חברת החשמל מבקשת לדחות שימוש במכשירים זוללי חשמל לשעות הערב

הנה בקשה שלא הייתם מצפים לשמוע לקראת סוף חודש אוקטובר: חברת החשמל הודיעה כי בעקבות עבודות שיפוץ נרחבות בתחנות הכוח וצריכת החשמל הכבדה שצפויה היום (ד') בעקבות החום הכבד, ייתכנו שיבושים באספקת החשמל. אז אם חשבתם להפעיל מכונת כביסה היום בצהריים - תחשבו שוב.

מחברת החשמל נמסר כי בתקופה האחרונה החלו שיפוצים של יחידות הייצור בתחנות הכוח שלה בהיקף של כ-240 מיליון שקלים. אותן עבודות מחייבות את הפסקת פעילותן של היחידות שנמצאות בשיפוץ, מה שעלול להביא לקשיים באספקת החשמל.

ואכן - עבודות התשתית בשילוב עם מזג האוויר הלוהט הביאו לשיבושים באספקת החשמל. הפסקות חשמל נרשמו בכמה ערים במרכז הארץ, בהן חולון, רמת גן, פתח תקוה ואזור.

לא להפעיל מדיח ותנור אפייה

בשל חשש מעומס על המערכות בעקבות השרב הכבד שצפוי היום, מבקשים מהציבור לא להשתמש במכשירים עתירי אנרגיה בין השעות 12:00 ל-17:00. מדובר בין היתר במדיח-כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה וכיריים חשמליים. את המזגן ממליצים לכוון כך שהטמפרטורה בחדר תהיה כ-25 מעלות.

עוד נמסר מהחברה כי מדי שנה בעונות המעבר מתבצעים שיפוצים נרחבים שמטרתם לשמור על רמת ביצועים גבוהה תוך שמירה על היבטים של בטיחות, אמינות, נצילות ועמידה בדרישות החוק ודרישות איכות הסביבה.

עם זאת הם מסבירים, עונות המעבר מאופיינות במזג אוויר לא יציב ולכן עלולים להיות, גם בעונה הנוכחית, ימים חמים מאוד, בהם המחסור בחשמל שנוצר כתוצאה מהפסקת יחידות הייצור יקשה על חברת החשמל לספק את כל הביקושים.