מה חדש?

מחבת של טפאל: מוצלח ולא כבד

הסדרה החדשה של המחבתות של טפאל, Enjoy Tabacco, היא סדרת מחבתות בסיסיות במחירים נוחים. לא במקרה מוציאה החברה את הסדרה בעיתוי הזה, לאחר שצרכנים רבים, שבמשך שנים ארוכות היו נאמנים אך ורק למוצרי החברה, מושפעים מהפרסומים בדבר הסכנות שלכאורה טמונות בציפוי הטפלון, ורוכשים מחבתות עם ציפויים קרמיים.

כלי הסדרה מצוידים בתו ההיכר של החברה - הנקודה האדומה שבתחתית המחבתות המשנה את צבעה כשהכלי מגיע לטמפרטורה הרצויה לתחילת הבישול. עוד הם מתאפיינים בציפוי נון-סטיק משופר המונע את הידבקות המזון לדפנות, הישרפותו והתפחמותו, ובה בעת לא מחייב שימוש בשמן. מאפיין נוסף: תחתיות

כלים חזקות במיוחד, המבוססות על שילוב בין שכבות אלומיניום ופלדה ומשולבות ברשתות נחושת להפצת חום אופטימאלי.

במבחן הטיגון עמד המחבת בהצלחה רבה - האחיזה נוחה, המשקל בהחלט סביר, החביתות לא נדבקות וכך גם ירקות או כל מוצר מזון אחר. הנסיינית, שלאחרונה נוטה לטגן במחבתות עם ציפויים קרמיים, ציינה כי השימוש נוח יותר מבמחבת הקרמי שלה. זאת משום שאין הפתעות - התוצאה תמיד זהה ומוצלחת.

מחירים: 90-100 שקל (קוטר 20-32 אינץ').

תבנית אפייה מחליפה צבעים: גימיק חביב

התבנית החדשה של החברה האיטלקית Guardini מסדרת Thermo-Magic מבטיחה להחליף צבע בזמן חימום ולהזהיר מפני נגיעה במשטח החם. כאשר התבנית מתחממת מעל 60 מעלות, התבנית משנה את צבעה החיצוני ומופיעה אזהרת 'זהירות עדיין חם' בשפות שונות (לא בעברית, כמובן). לאחר שהתבנית מתקררת, האזהרה אמורה להיעלם. בפועל, במבחן האפייה עבד הגימיק רק בחלקו - ההתרעה "זהירות, עדיין חם" אמנם הופיעה על התבנית, אבל גם לאחר שהיא התקררה ניתן היה עדיין לקרוא אותה, כך שהאינדיקציה לא מדויקת במאה אחוזים.

כך או כך, מדובר בתבנית נוחה, קלת משקל וקלה לניקוי. היא עטופה בציפוי רב שכבתי בלתי דביק, אשר אינו נשרט ואינו מתקלף, עמידה לניקיון במדיח כלים ובעלת אחריות לשנתיים.

100 שקל, בחנויות כלי הבית המובחרות. פרטים באתר היבואנית קאסה איטליאנה www.casai.co.il.

מחבת קרמי של מכסף: השיפור מורגש

חברת מכסף מקיבוץ ניר עם מוציאה את Ceramic Line - סדרת כלים קרמיים משופרת, פרי שיתוף פעולה עם חברת Whitford האמריקאית. הכלים מיציקת אלומיניום בעלי תחתית עבה (5 מ"מ לפחות). הציפוי הפנימי עשוי מחומרים המופקים מהטבע, כגון אבקת סלעים, מינרלים, חצץ וחול. החברה מציינת שהציפוי מונע הידבקות מזון ושריפתו במהלך הבישול, ומוסיפה כי המחבת מאפשר טיגון בריא יותר בזכות הצמצום בכמות השמן הנדרשת. עוד היא מבטיחה ניקוי קל ללא צורך במסירי שומן. אולם, במבחן טיגון של מספר חביתות, עמד המחבת רק בהצלחה יחסית, שכן בעת טיגון של כמה חביתות ברצף, הטיגון הראשון היה מצוין, אך במהלך אלו שבעקבותיו החביתה נדבקה והיה צורך להוסיף שמן. במילים אחרות, שימוש במחבת קרמי מצריך הקפדה על הוראות השימוש הראשוניות ועירנות במהלך הטיגון - מה שלא תמיד נדרש בעת שימוש במחבת טפלון. בכל מקרה, בהשוואה לדגם הקודם, המחבת משופר והרבה יותר קל מבחינת משקל. * מחיר: 110 שקל לקוטר 20 אינץ', בחנויות כלי בישול ובאתר מכסף.