מלאנוקס עוד פעם מאכזבת: סיפקה תחזית מכירות נמוכה מהצפי

(עדכון) - צופה מכירות של 39.5-40 מיליון דולר ברבעון הרביעי לעומת תחזית השוק למכירות של 40 מיליון דולר ■ הרווחיות הגולמית תגיע ל-70-71% מהמכירות בלבד

מלאנוקס , שמספקת שבבים, כרטיסים וציוד, להאצת מהירות הגישה למשאבי מחשוב ארגוניים, דיווחה הלילה על מכירות של 37.8 מיליון דולר ברבעון, מעט מעל לצפי החברה למכירות שבין 37-37.5 מיליון דולר ולזה של האנליסטים. התוצאה משקפת ירידה של כ-5% לעומת ההכנסות ברבעון הקודם ועליה של 16% לעומת הרבעון המקביל.

למרות שמלאנוקס רגילה לספק תוצאות שמעל לקונצנזוס, הפעם זה לא היה מובן מאליו. החברה הפתיעה ברבעון שעבר עם תחזית שהייתה נמוכה משמעותית מהצפי בעקבות שינוי באסטרטגיית רכישת המוצרים של אחד מלקוחותיה הגדולים שהסתפק ברכישת שבבים במקום כרטיסים התקשורת, היקרים יותר. ההפתעה של המשקיעים עלתה לחברה בשליש משוויה שנמחק בתוך שעות ספורות. חלק גדול מאותו השווי חזר למספרים של החברה במשך החודשים האחרונים.

הרווחיות הגולמית של החברה עמדה על קרוב ל-74% מהמכירות, בהתאם לצפי. בשורה התחתונה, דיווחה מלאנוקס על רווח נקי של 3.5 מיליון דולר, או 10 סנט למניה. בנטרול שקלול מענקים מבוססי מניות כהוצאה (Non-GAAP), היה הרווח הנקי על 8.1 מיליון דולר, או 22 סנט למניה, מעל לממוצע הציפיות בוול סטריט.

גם הפעם סיפקה החברה מיני-דרמה בתדרוך על הציפיות לקראת הרבעון הבא. בחברה מעריכים כי המכירות ברבעון הרביעי יסתכמו ב-39.5-40 מיליון דולר, לעומת צפי הממוצע של האנליסטים ל-40 מיליון דולר. בשנה כולה הצפי לרבעון הרביעי משקף מכירות של 153.5 מיליון דולר, בהתאם להערכות בוול סטריט.

ההפתעה, או אולי האכזבה, מגיעה מתחזית הרווחיות הגולמית של החברה לרבעון הבא. זו, מעריכה מלאנוקס, תגיע ל-70-71% מהמכירות בלבד, נמוך משמעותית מהמספרים שהחברה רגילה לספק. במלאנוקס, הסביר המנכ"ל אייל ולדמן, מצפים למכירות גבוהות יחסית של ציוד תקשורת ובעיקר מתגים וכבלים, שאומנם נמכרים במחיר יותר גבוה, אך עם מרווחים יותר נמוכים.