בדרך לאקזיט? מוטורולה במו"מ למכירת חלקה בטלדור תקשורת

בנוסף, טלדור בוחנת שיתוף פעולה או מיזוג עם החברה-הבת טלדור שירותים מנוהלים

מוטורולה העולמית מנסה להיפטר מעוד אחזקה שלה בישראל. ל"גלובס" נודע כי מוטורולה מנהלת מו"מ למכירת חלקה בחברת טלדור תקשורת, שבה היא מחזיקה 49% מהמניות, לטלדור, בעלת השליטה. המו"מ נמשך כבר כמה חודשים, אך הוא מתנהל באיטיות למרות רצונם של שני הצדדים להגיע להבנות ולהיפרד ומשום שמנהלת אותו מוטורולה העולמית.

מוטורולה העולמית מממשת את נכסיה בישראל בקצב הולך וגובר - היא מכרה את חברת מירס, וכן את המפעל בערד בשנה האחרונה. עכשיו ענקית התקשורת האמריקנית, שנמצאת באחת מהתקופות הפחות זוהרות שלה, מחפשת לצאת מאחת ההשקעות האחרונות שלה בארץ.

טלדור תקשורת היא שותפות בין טלדור למוטורולה מערכות מידע (לשעבר), והיא נחשבת לאחת מחברות האינטגרציה הגדולות בשוק התקשורת בארץ. כיום החברה מנוהלת על ידי רונן רגב המנכ"ל, והיו"ר שלה הוא אריה רימיני.

אחד הקשיים במו"מ נסוב סביב ההתחייבויות שלקחה על עצמה החברה בכל הקשור לפרישתם של עובדי מוטורולה מערכות מידע הוותיקים והסכמי הפרישה שלהם. ההסכם המקורי מדבר על פיצויים בהיקף ניכר במקרה שעבודתם מופסקת (רק בתנאים מסוימים) והמחלוקות הן על מי יישא בהוצאה.

במקביל למו"מ בוחנת טלדור אפשרות למזג את החברה-הבת טלדור שירותים מנוהלים עם טלדור תקשורת, על מנת להרחיב את השירותים ללקוח. המיזוג עוד לא ודאי, משום שהפעילויות שבהן עוסקות השתיים לא סינרגטיות. עם זאת, סביר ששיתוף פעולה ביניהן יקרה לאחר שתושלם העסקה לרכישת חלקה של מוטורולה. מוטורולה סירבה להגיב.