רוני: אני רוצה לעזוב, כי יונייטד לא נתנו לי הבטחות שהקבוצה תתחזק

חלוץ מנצ'סטר יונייטד הוציא הודעה רשמית ובה התייחס לסיבה בעקבותיה סירב לחתום על חוזה חדש; על פרגוסון: "תמיד אהיה חייב לו, הוא גאון יחיד בדורו"

שעה קלה לפני שמנצ'סטר יונייטד עלתה למשחק הצ'מפיונס ליג שלה מול בורסאספור הטורקית, בחר וויין רוני להסביר לתקשורת מדוע החליט לעזוב את המועדון. בהודעה רשמית שפרסם הערב (ד'), הסביר רוני כי העובדה שראשי מנצ'סטר יונייטד לא נתנו לו הבטחות כי הקבוצה תתחזק בשחקנים מהשורה הראשונה כדי להישאר תחרותית, היתה הסיבה העיקרית לכך שהחליט שלא לחדש את חוזהו ולעזוב את המועדון.

"נפגשתי עם דייויד גיל (מנכ"ל המועדון) בשבוע שעבר", מסר רוני בהודעה, "והוא לא נתן לי שום הבטחות שביקשתי ממנו, לגבי הסגל העתידי של הקבוצה. אם כך, אמרתי לו שאני לא מעוניין לחתום על חוזה חדש בקבוצה".

רוני התייחס גם לדבריו של המנג'ר אלכס פרגוסון אתמול, שטען כי השחקן הפתיע אותו והיה חסר כבוד כלפי המועדון כשהחליט לעזוב למרות שלקראת סיום העונה שעברה אמר כי הוא מעוניין להישאר ביונייטד עד תום הקריירה. "מאוד הופתעתי לשמוע כמה מהדברים שסר אלכס אמר אתמול. כפי שהוא אמר, הסוכן שלי ואני באמת ניהלנו כמה פגישות עם המועדון לגבי חידוש החוזה שלי. במהלך הפגישות האלו באוגוסט ביקשתי הבטחות לגבי היכולת של הקבוצה להמשיך ולהביא את השחקנים הטובים בעולם. יש לי כבוד עצום למנצ'סטר יונייטד. איך אני יכול להתעלם מההיסטוריה הפנטסטית של המועדון הזה ומשש העונות האחרונות שהייתי בר מזל להיות חלק מהן? אבל בשבילי תמיד הכל היה עניין של זכייה בתארים, וזו גם היתה תמיד דרכו של המועדון תחת סר אלכס. בגלל זה אני חושב שהשאלות שהעלתי (לגבי חיזוק הקבוצה) היו מוצדקות".

רוני סיים את ההודעה בשבחים לאלכס פרגוסון, כשאמר: "למרות הקשיים האחרונים, אני יודע שתמיד אהיה חייב לסר אלכס. הוא מנג'ר גדול, ותמך בי מהיום הראשון שהחתים אותי מאברטון כשהייתי בן 18. בשביל מנצ'סטר יונייטד, אני יכול להגיד רק שהלוואי והוא היה יכול להמשיך ולאמן אותם לעולמים, כי הוא גאון יחיד בדורו".

לגבי עתידו של וויין רוני, הרי שכבר היום התבטא מנג'ר מנצ'סטר סיטי, רוברטו מנצ'יני, ורמז לכך שהוא ישמח לצרף את החלוץ לשורות קבוצתו.